Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 3490 ggr
camillaabrahamsson
2008-09-08 19:06
0

Oljemålning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min första…hrm… oljemålning. har aldrig provat på tekniken förut, det var en ny upplevelse :P sattt fängslad i flera timmar och när jag var klar var det färg i hela mitt ansikte (eftersom jag alltid måste klia mig på näsan när jag målar… varför??), över hela armarna och skrivbordet… Haha, lite onödig information  :P

Det ska föreställa någon slags enhörning bland moln xD Kritik vore trevligt :)

Allamej
2008-09-08 19:35
0

Det är mycket känsla i bilden men du ska nog måla över stödlinjerna :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Migoff
2008-09-09 17:13
0

Vilken härlig bild! Käns verkligen som oljemålning ^^. Det ända som ser lite fel ut är hovskägget där fram. ser ut att vara målat med en vanlig penna.

Zabbio
2008-09-09 17:55
0

Stödlinjerna stör, försök tex att måla över med olja och ''dra'' igenom stödlinjerna med baksidan av penseln sen tex, tror att det kan passa stilen, och så riskerar du inte att kladda til det med att försöka lägga en tunn svart/grå linje i allt :)

Härlig stil, påminner om en grottmålning! :D Den hade jag gärna haft på väggen!

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Rozzy
2008-09-10 12:42
0

Det är inget fel att ha kvar stödlinjer men ibland harmonierar det inte mad stilen och ibland lyfter det hela bilden. Jag tror du ska dämpa stödlinjerna som hon säger här ovan våga gå längre in med lite bakgrundsfärgen, fast viktigast av allt börja på en ny ganska snart för många nybörjare petar rättar till det ena efter det andra och håller på med sina första bilder aldeles för länge.

Du har en vacker luftig känsla spontan och frisk var rädd om den.

Bra sätt är att hålla sig till större penslar som du har!

[trumman]
2008-09-10 16:11
0

jag fick härliga grottmålningsvibbar också!

Rozzy
2008-09-11 17:30
0

Ja du jag fick det med! Jag var påväg att skriva detta i mitt första inlägg. Här är en favoritsida som vår konstnärinna kan hämta inspiration av:

http://www.culture.gouv.fr/culture/arcnat/lascaux/en/

camillaabrahamsson
2008-09-11 19:17
0

Tack för alla härliga kommentarer! :) Hade ingen aning om att den skulle bli så grottmålnings-aktig, kom på det först när jag fick en kommentar om det, haha ;)

Extra tack till Rozzy för sajt-tipset, gav mig mycket inspiration :) ja, det kliar i fingrarna att sätta igång med nåt nytt haha :D