Schäfer - Min första!
Nu har jag då lyckats rita en hund utan min trogna tablet.
Jag är vanligen hopplös på "analogritning" men jag önskade mig inte blyertspennor i present för ingenting. Så nu har jag suttit och tränat lite och bestämde mig för att rita en schäfer och här är då resultatet.
Skriv så hemskt gärna om det är något jag ska förbättra, vill lära mig så mycket som möjligt.
Kom ihåg, det här är min första seriösa bild med papper och penna!
den ser ju skitbra ut :)
gillar hur du fått till pälsen, noggrann och fint gjord. om jag hade fått välja så hade jag nog mörkar det mörka ännu mer och låtit det ljusa vara som det är. men det är bara vad jag tycker och sås om jag ritar.
men men, den är jättefin iallafall.
vad är det för pennor du använnt dig av? nyfiken*
hehe.. :D
Medarbetare på Hundar.ifokus
#1, tackar
Men om det var din bild och du hade försökt mörka det lite så skulle det nog bli väldigt svårt. Jag har inga mörkare pennor och är redan nära på att trycka hål genom papperet ^^D
Men ens egna ögon har så mkt mer skärpa än min gamla kamera så den ser tydligare ut här hos mig.
Jag använde endast HB, 2B, 4B och 6B -blyerts.
okej, jo det är sant, det blir ju aldrig detsamma somi verklighet. :P
men men, man ska kanske försöka sig på att skaffa några lite froffsigare pennor än de jag har.. jag har bara vanliga "skolblyerstpennor" typ. om du förstår vad jag menar :p
Medarbetare på Hundar.ifokus
Jo jag förstår precis. När man jobbar med päls, hår eller något annat detaljerat är det väldigt bra med olika mjukheter på pennorna, det underlättar en hel del :)
Väldigt snygg:) Pälsenser mjuk och livlig ut.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Håller med #5 :)
#5-6, tackar.
Jättefin!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#8, tack du.