Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1338 ggr
Clownfejs
0

Kritik på bilder (blyerts)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Under mina lektoner så har jag ritaroch klotrat på en massa bilder påp hästar och en massa andra bilder.

Ni an bara kritsera gärna :)

Clownfejs
0

bild 2 (närmare bild på hästn huvud på bild 1 )

Clownfejs
0

bild 3

Clownfejs
0

bild 4 (något som jag bara fick i huvdet förvi snakcade om kaninet på no:n XD )

Rozzy
0

Du tycker verkligen om att teckna.

Jag skulle föreslå att du skaffar en liten bok utan linjer som du alltid har med dig. Jobba mer med blyerts och när du är säker på linjerna så kan du jobba vidare. Försök utnyttja hela pappret i en hel komposition.

Clownfejs
0

jo jag ahr en sån bok som är jättebra :) men den får tyvärr inte plats i min väska :(

Rozzy
0

Jag har köpt bra böcker utan linjer på "ordning och reda" och på ICA ,de är inte stora ett halvt A4 A5. De ska vara lite tåligare papper så man kan sudda förglägga och kladda ordentligt.

Jag ska lägga en ny tråd om detta strax

Kazibum
0

Jag kan ge lite kritik på hästbilderna då eftersom det är mer min kategori.

Du har gjort en lite för stor haka även pannan är på tog för intryckt, pannan går utåt, inte innåt. Nosen är också mer nerböjd en uppåt (Förutom när hästen flemar då)

Fullblod har rundad panna och konkav dvs neråtböjd nosrygg
Halvblod är mer raka
Kallblod har konvex, utåtböjd nosrygg

skruttfia
0

Kritik innebär itne bara att påpeka saker som bör ändras, utan att uppmuntra genom att påpeka saker som är bra också ;D

Du har fått benens vinklingar rätt, och det är väldigt bra! Många i början av sin tecknarkarriär får framförallt hästens bakben att böjas åt lite alla möjliga håll.

Du har även hängt med på ungefär hur hästens huvud är ansatt mot halsen, men en linje för ganaschen. Nosborren ser ut att vara på god väg mot rätt håll också.

Jag gillar manen på hästen med bläs, och lockarna som sprätter ut från luggen. ^^

En bra sak att komma ihåg är att nosen är att hästens huvud smalnar av; det är alltså bredare uppe där det sitter mot halsen än nere vid nosen. Precis som #7 säger skulle det vara en förbättring att minska på hakan.

Clownfejs
0

ja jag tycker det med jag frå inte rätt till det men jag ska träna på det;) tackar för alla komentarer :)

Clownfejs
0

jag ritade 2 mya bilder idag lite slarvigt men jag gillade dom :)

Clownfejs
0

(syns inte så bra på bilden men den blev bra )

2.

Migoff
0

Vilka söta bilder! Brukar alltid kladda på lektionerna trotts att jag hänger med. Jag behöver liksom inte sluta rita för att förstå det läraren säger. Tänkte skapa en egen tråd om mina kladdar, men visste inte vad andra skulle tycka om det. men får väl vara modig och göra det då du har gjort det ^^.

Gillar första hästen mycket även om hakan är lite förstor. Manen är jätte snygg på den, men lek gärna mer med skuggningar :)

Clownfejs
0
#12 tack ! :)

jag gör med så ^^

när jag ritar bilderna så e jag inte så mega seriöst jag bara slarvar ihop lite och sen så börjar jag en ny nästa lektion :P

Men jag ska se om jag kan fixa ett a5 block utan linger så man kan rita på lekionerna när man har tråkit :P

Jappeloup
0

jag tycker dina hovar på första teckningen är jättesnygga, dom ska du vara nöjd med!!