Teckning iFokus

Teckning

Etikettoff-topic
Läst 1268 ggr
Camomilla
0

OT: Gymnasieval

Ska snart välja till gymnasiet och ska nog gå någon estet-bild-variant. Problemet är att jag inte är tillräckligt bra för att gå där. Vad sjutton ska man ta sig till? Söka och hoppas man kommer in eller gå nåt trist Samhällsprogram och läsa tecknings-saker sen? Jag vill verkligen bli illustratör/konstnär/liknande och har en lätt livkris över det här med gymnasiet.

Råd, people? Obestämd

peaches
0

Jag tycker verkligen du ska välja det. Har du intresset så spelar det ingen roll om du är en Picasso eller bara kan göra streckgubbar. Du får en större chans att utveckla ditt bildspråk och din teknik. Kör på det som kommer göra dig glad! :D

Jag hade ett stort intresse när jag började estetiska programmet, men inte lika mycket "talang", men jag utvecklades mycket redan under det första året.

Musiken
0

Sen sa har ni ju individuella vad val? Da kan du lasa bild. Och estetisk verksamhet.

enola
0

Jag gick teknik/it/design, men usch va tråkigt det var och betygen led därefter, så jag fick gå ett extra år och jag valde estet och det var det bästa beslutet jag gjort!

Som sagt du behöver inte vara picasso för att komma in, man går ju i skola för att lära sig?

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Zabbio
0

Välj det du orkar studera, du kommer troligtvis ändå inte få jobb inom det du väljer i gymnasiet ändå :P Men skaffar du en estetisk utbildning kan du alltid öva upp förmågan och när chansen att arbeta med den kommer; ta den.

Nu i efterhand hade jag gärna haft en bild utbildning. Valde häst i sista sekunden vilket har gett mig mycket men inget jobb precis ;) Det hade nog inte bild utbildning heller gjort, men jag känner att jag gärna haft en.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Musiken
0

Sjalv sag jag gymnasiet som ett stalle att skaffa en grundutbildning genom. Gick natur for att fa det mesta man kan behova nar man soker hogskola och universitet, sa att jag hade alla dorrar oppna nar jag val hade bestamt mig. Och det blev till att flytta till England och plugga foto, nagot som faktiskt inte hade varit mojligt om jag inte last natur.

peaches
0

#0 På alla program läser du kärnämnen och de ger dig en grundläggande behörighet till universitet och högskolor. Sedan finns det särskild behörighet som vissa utbildningar har, men de kan man enkelt läsa genom valbara kurser, induviduella val med mera. Så välj med hjärtat och hjärnan :D

När är det ni har valen?