Teckning iFokus

Teckning

Etikettövrigt
Läst 3532 ggr
Camomilla
0

WIP: Vildhäst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har gjort en skiss på en vildhäst, skulle vilja ha lite tips på vad jag kan förbättra den innan jag arbetar vidare Glad

FransTorkel
0

Riktigt fin;) Men kanske lite mer man på ? Eftersom det är en vildhäst ;)

Camomilla
0

#1 tack :) Jo, fast samtidigt får det inte bli för mycket, det är ju opraktiskt för en vildhäst ;) Men, håller med dej, mer man ska det bli Glad

FransTorkel
0

#2 Det låter bra det ;) <3 Visa hur bilden blev när den blir klar sen?=)<3

Lazzie
0

Härlig bild. Gillar speciellt huvudet, det ser nätt ut och ögonen ger ett vaket intryck. Baken ser dock lite stor ut, men det kanske bara är fotovinkeln? Halsen tycker jag ser lite vek ut i jämförelse med resten av kroppen och det käns som om du förlorat lite detalj på nederdelen av benen/hovarna. Hovar är svåra och jag har tyvärr inga bra tips angående dem… >_<'

Camomilla
0

#4 Jag gillar hästar med stora bakar Flört om det är proportionerligt och snyggt är en annan fråga ;) Men jag ska ta mig en titt på det du skrev, tack tack Glad

Camomilla
0

#3 Jadå, ska göra lite ändringar och sen färglägga så visar jag upp den sen Glad

FransTorkel
0

#6- Braa ;)

Zabbio
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker baken är bra :P hovarna som sagt. Lite konstig vinkel på nacken (ovansidan har liksom en kant). Vildhästar brukar inte ha så mycket halsmuskler eller dressyröverlinje, de går ju inte med nosen i lodplan och övar precis, utan samlar sig bara precis så mycket somn krävs för att inte tappa balansen.  Men vissa muskler har de förståss eftersom de är i rörelse, klättrar och leker. (Inte på vintern, då brukar de magra av rejält)

Hoppas att jag får lov att visa på din bild hur jag menar.. såhär hade jag ritat det i varje all (röd markering).

Nu är jag lite överkänslig mot nackar som böjs precis där din gör det; det är nämligen ungefär där, vid tredje nackkotan, som hästar knäcker av när man drar in nosen utan att få någon samling. I förlägningen brukar det resultera till en konstig muskelsammansättning.. å såvida ingen ridit dålig dressyr på din vildhäst några år så  borde den inte ha en böj där, utan möjligtvis en kraftigare men jämn rundning på hela ovanlinjen,som i stort sett går ihop med manken, om det är en stolt, stor stark oc lite kraftigare typ av hingst, tex.

Men nu var jag petig, tycker att dina bilder blir bättre och bättre :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Camomilla
0

#8 Tack för din kommentar! Jag har ingen erfarenhet alls av dressyrhästars nackar, så jag lärde mig en del Flört Jag ska fixa till nacken, tack för att du tog dig tid att skriva en så lång kommentar Glad

Indylover
0

jättefint, men det närmsta underbakbenet var för rakt, du kanske skulle böja till den :)

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

Indylover
0

jag blev jättemissnöjd med baken och benen

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**