Blandat skruttigt ;3
Intressant att hitta en teckning i fokus-sida. ^^ Jag är beroende av att skapa och bilder är vad jag brukar göra för det mesta. ;3 Jag frilansar lite inom illustration och konstnärsarbeten och brukar ta emot beställningar då och då. Mest för att kunna finansiera materialet. xD
Bifogad bild är en digital sak jag aldrig riktigt hade tålamodet att göra färdig. Dock så gillar jag koncept och känsla i den. *nickar* (Dessutom gör ifokus-nedskalningen inte den rättvisa… Bilden finns i törre format på mitt DA-konto; skruttfia där också) Photoshop 7.0 och wacom graphire3 Ritplatta.
wow:) den är jätte fin.. synd att du inte gjorde klart den.. fast jag kan inte riktigt förstå hur du kan göra den bättre;) den är ju redan skitsnygg^^
Min blogg: SweGizmo.se
Gud va fin! Men den ser ju ut att var färdig?

Men gud vilken härlig! Tycker du borde gjort klart den, den är helt underbar! :D
Förstår inte heller hur du skulle kunna göra den finare!
http://taralom.blogg.se - Min blogg
Väldigt fin, gillar den "svenska" naturen omkring dem, känns rätt orginellt då man vanligtvis brukar hitta enhörningar i lövskogsliknande miljöer i de flesta bilder.
Gillar dina verkligen dina bilder, men nu har jag ju ett dilemma, ska jag kommentera här eller på DA? 

Oj, verkligen ursnygg! Förstår inte hur du kommit på den fina bakgrunden. det är alltid mitt problem. ^^
Jättesnygg iaf, tycker också den ser färdig ut. :)

Åh vilken härlig bild! Ljuset och bakgrunden är helt underbara! *stirrar*
Jätte tjusig! gillar den

Tack för alla fina kommentarer! <3
Och angående att bilden ej är färdig… Den blev fel från början ;3 Stoets Anatomi är skev (bakdel och öron värst x3), skuggorna på bilden ligger mest på fel ställe och jag har fuskad med naturen omkring dem. ^^ På denna lilla bild ser man inte detaljer alls, men kikar man in på den störra versionen på DA kan man se många saker som inte fungerar särdeles bra.
Bakgrunden är jättefusk xD När jag började var min tanke att göra en ordentlig, detaljerad bg med moln och tydligt morgon-ljus som skimrade ned mellan träden. Istället blev det fusk-blur. ^^
Men, skulle man avsluta alla bilder man påbörjade, skulle iaf jag aldrig få ngn tid över för ett liv *skratt* Bättre att avsluta en bild där grunden gått fel snabbt, än att lägga ner 15 timmar till på den och veta att det blev en hel massa extrajobb. <.<

#9 söt bild, men det är rätt oartigt att kapa någon annans bildtråd för att framhäva sig själv :)
TS:
Fin, störde mig på proportionerna, liksom du gjorde, men tycker att helhetskänslan är väldigt bra, trots bakgrundsfusk:P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

#9 & #11 Söta! :D
http://taralom.blogg.se - Min blogg
Vad gullig liten bild #11 är! Gillar den jätte mk <3!
#11 XD My mistake! Ursäkta, det missade jag helt! *blush* Förlåter du mig också? x)
Du har väldigt olika stil på traditionell konsyt och datorn! :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

#12&13 Tackar ^^
#14 Jovisst gör jag det. När jag först läste din kommentar blev jag halvt chockad och var tvungen att dubbelkolla flera gånger för att försäkra mig om att jag postat i min egen tråd x3
Jag har generellt olika stil. Det beror lite på vad jag ska göra *nickar* Och det är ju helt olika sätt att arbeta fram en bild med! Jag får visa några exempel ^^

#9 Sälja till mig på lördag tillsammans med r8labyrinten!?
*nickar övertygande & hypnotiserar dig*
Gillar känslan & motivet i #11 väldigt mkt (men om man får va kritisk tycker jag att de va en väldigt bullig kind & för kort huvud)
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

#16 Åh vilken härlig! Angående hästen får jag lite såna där 1600 - 1800-talsmålnings-vibbar (det blev ett långt ord :P), den är jättesöt!
#18 är riktigt mysig. Man vill bara borra in ansiktet i den där fluffiga pälsen :)
Sorry för flummig kommentar ;) Jättehärliga bilder du gjort, ser fram emot fler 

#24 Tack så mycket! Och jo, det är en barock/gunghäst-häst där. ^^ Det var inte meningen, så… Pappret tog slut så den blev ihoptryckt *skratt* (O.o är det det som_egentligen_ är hemligheten hur de hästarna ser ut? ;D)

#25 Wee! *Du skaa, du mååstee säälja biildeeen till Eemmaaaa!*
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

#27 Jadå, jag ska! ^^
Älskar hästens uttryck på #16, den har du verkligen lyckats med!
guud jag gillar dina bilder asså :) jag gillade hur du ritade dina hästar :) me liiikeee ;) gillade nr 1 somm faan och den andra ridate hästen. Mkt bra jobbat (Y)

WOW
älskar dina teckningar!!

Råttbollar är SÖTA! <3
Fördelen med att göra studier i tusch eller bläck är att man inte kan vara så petig. Har man dragit ett streck så har man. Med en penna man trivs med (i mitt fall främst faber castells PITT artist pens med penselspets) och riktmärke enkelt och snabbt lär man sig snart fånga former efter några sessioner. ^^