Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1655 ggr
Nordqvist
0

Ishäst *Kritik*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill ha kritik på själva hästen och inte bakgrunden!

Temat var snöflinga!

Annisangel
0

Det känns som att hästens bakre bakben bara har en hov… Kanske om låret syns lite bakom det främre men bakom svansen om du förstår hur jag menar… Men annars helt kanonfin och har inte mer att kritisera…Skrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

Nordqvist
0

jag förstod hur du menade! ^^, Tack!

Annisangel
0

#2 Varsågod=)

Många Goa Kramar

Annisangel

SweGizmo
0

vad fin:) hur gjorde du isen^^?? hehe

Min blogg: SweGizmo.se

Nordqvist
0

#4 utgick från en pensel och gjorde om den lite (A) Om du menade frost/stjärnorna?

SweGizmo
0

He^^^jag menar marken och bakgrunden:)

Min blogg: SweGizmo.se

Nordqvist
0

Oki, hehe nej jag tog en färdig bild (Foto) och gjorde om lite inne i "Filter" bara! xD Det var därför jag inte ville ha kritik på den utan bara hästen! Heheh!

Annisangel
0

Då kan jag säga att bakgrunden passar väldigt bra till hästen! Skrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

Indylover
0

bringan har ju försvunnit!!!

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

Nordqvist
0

#9 hur menar du?

skruttfia
0

Härligt koncept! ^^ Tyvärr är min skärm ngt ljus och jag kan iten ser detaljer ordentligt med en sådan cyan-blå ljus färgton *huffar och petar på skärmen*

Dock så skulle jag nog rekommendera en annan pose för hästen, frambenen bakåt i backen, frambenen uppdragna under hästen eller bakbenen mer utsträckta nedåt tex. Ett annt förslag hade varit att vinkla hästen framåt/nedåt, då stämmer rörelsen också bättre. Just nu ser det ut som längdhoppslanding inspirerat av människorörelser ;) Kolla gärna upp bilder på hästar för att se hur de har benen i förhållande till varandra och marken. I vissa fall kan hästar ha poser som ser rent ut sagt omöjiga eller knasiga ut, dessa gör sig tyvärr inte så bra när man ritat eftersom det ger känslan av onaturligt trots att en häst kan röra sig så. Irriterande men sant.

Som #9 sade; bringan är otydlig. Hästar har en tydlig bog där frambenen sitter, men denna har ingen tydlig avskiljning mellan de båda.

Och jag tänker kritisera bakgrunden ändå, hoppas du inte tar illa upp ;D Mest för att det är ett träd(?) bakom ryggen på hästen som stör själva hästen en aning. Flytta det bakom eller framför hästen, eller ta bort det uppstickande så blir helheten mer harmonisk. Lägg också gärna skuggan under hästan lägre, den ser ut att vara mitt i ett stolt skutt högt över marken och skugga lägre ned förstärker intrycket av att hästen är högre upp.

Nordqvist
0

#11 jag hade en bild som en mall! Det var från en fälttävlan, i nedhoppet från en bank! Så det är därför är "hållningen" lite annorlunda! Men jag ville ha en lite annorlunda bild än alla andra! Flört

Ang bringan/bogen så är det så den såg ut på bilden! Obestämd

Annisangel
0

#12 Men vilken skoj bild det blev då! Så det är nerhoppet som blev upphopp istället? Skrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

skruttfia
0

Ah… Men då hade hästen ryttare misstänker jag. ;D I de fallen får hästen en annan hållning och bäring än när de rör sig fritt. Och som jag sade; Även om man hittar ett foto på en häst i en viss rörelse, så är det inte säkert den gör sig på bild eller i det sammanhang man tänkt sig utan att det ser lite kontigt ut, hur exakt man än följer fotografiet.

Ta det inte som att jag försöker få rätt eller vara för negativ, jag försöker lyfta fram varför jag kände det som att rörelsen inte såg så naturlig ut :) Jag fick även en bra förklaring på det. ^^

Nordqvist
0

#13 det är precis i uthoppet innan hästen "går nedåt ;)

#14 Precis! Nej då jag förstår vad du menar! ;)
Från början tänkte jag ge hästen vingar! haha! men jag orkade inte göra dem…