Teckning iFokus

Teckning

Etikettallmänt
Läst 989 ggr
Bogart
2008-11-25 23:38
0

Ny här!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå hallå, blev för någon dag sedan medlem på den här sidan, så en liten presentation kanske inte är helt fel. ;)

Jag heter Kajsa och är snart 19 år. Mitt främsta intresse är egentligen hundar, men jag tycker även om att teckna.

Kan ju ta och berätta lite vad jag ritar också. Jag är sedan många år tillbaka helt fast i virtual pet sites. Har ni spelat Neopets borde ni ha ett hum om vad det handlar om. Finns många liknande, mindre sajter också.

Jag har alltså fastnat för att rita saker för dessa sidor, i huvudsak items och andra mindre saker. Jag har jobbat för några sidor, och har även fått lite betalt för det jag har gjort. Jag tycker att det är riktigt kul att jobba med det här! Just nu har jag ingen "anställning" men istället ritar jag items för medlemmar på sidorna som då betalar mig i sajtens valuta.

Slänger med en bild som är ritad till en medlem på en virtual pet site, så karaktären tillhör inte mig, dock är det jag som har ritat den.

Min dA: http://kajza.deviantart.com/

Vill någon veta mer om den här branschen så fråga på!

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

emmf
2008-11-26 18:40
0

Jätte snygga bilder hörru!
Och välkommen dessutom :D

Zabbio
2008-11-26 19:50
0

Fint! Gillar den typen av färgläggning/skuggning (vektor lik..) kanske för att jag inte är så bra på den själv :)

Välkommen!

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Bogart
2008-11-26 22:32
0

Tackar tackar!

Skuggningstekniken brukar ofta kallas cell-shading. Själv så är jag riktigt kass på att skugga på mjukare sätt, haha. =)

Med vänlig hälsning

Zabbio
2008-11-26 23:09
0

just det.. xD det visste jag ju egentligen.. x)

Ja, båda teknikerna kräversin konstnär :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Cuyi
2008-11-28 15:58
0

**Välkommen hit ^^
**Vilken söt bild du bifogade!
Och skitsöta bilder har du på din DA.

Bogart
2008-11-28 20:46
0

Tackar! ^^

Med vänlig hälsning