Teckning iFokus

Teckning

Etikettallmänt
Läst 1261 ggr
Sweelin
0

Hej jag är ny här :)

Hejsan, jag kom faktiskt in på den här sidan av en slump :)

Jag heter Elin och är 15 år, och jag har ritat ända sedan jag var liten (i en målarbok) man fick i skolan då jag gick i lågstadiet - och målat små egna böcker då jag var liten ;)

Jag anser själv att jag inte är speciellt duktig och jag kan ingenting om skuggning! Jag skissar något varannan månad ungefär ;) Blir mindre ju äldre jag blir :/

Jag har ingen Ritplatta (visste inte ens att sånt fanns) jag använder bara vanligt papper och en pennaFlört

Jag gillar att rita manga och jag började med det då jag gick i 6:an, jag tänkte visa upp lite bilder :)

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Sweelin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här gjorde jag för 3 år sedan :) En av mina första manga bilder

Sweelin
0

Den här skissade jag bara - lite enkel och så… Men också en av mina första :)

Sweelin
0

Den här gjorde jag för ett år sedan :)

Sweelin
0

Samma med denna :)

Sweelin
0

Och den här gjorde jag faktiskt för några dagar sedan bara :) Första bilden år 2008Flört

Jappeloup
0

hej och välkommen!

det är alltid kul med nya personer xD

jag är ju tyvärr ingen respekt på manga, men jag tkr att du är jätteduktig, men visst är det tråkigt när man inte hinner teckna?

Sweelin
0

#6 Tack :)

Jag själv är inte speciellt bra på att måla "riktiga" ansikten, har aldrig fått till det ;) Ja det är lite småtråkigt, rätt mycket med skolan nu ;)

Vad brukar du måla/teckna då? :)

Jappeloup
0

mest djur och hästar, det är rätt naturligt när man är omgiven av dem ;)

Zabbio
0

Välkommen! :P

Tycker att duhar utvecklats en hel del trots att du ritar så sällan :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Sweelin
0

#8 Riktigt snyggt! :D Har du egna marsvin och så eller? :)

#9 Tack så mycket! Jag ska börja rita mer 'saker' nu, typ som en dator? :P Hhaa, ingen idé att jag provar på "riktiga" ansikten, är helt värdelösa på dem ;)

Lazzie
0

Hej och välkommen!

#10 Det är klart att man inte är mästare på något första gången man provar det ;) Det är bara att öva! Ju mer man ritar något ju bättre blir man, svårare än så är det inte :D Det är bara att se på bilderna du visar här, som Zabbio säger, så ser man att du har utvecklats! 

Att rita av är ett bra tipps om man vill lära sig något nytt… Och lära sig grunderna som perspektiv, hur skuggor faller på olika former osv. är jättebra vad du än vill rita senare (dock är det olidligt tråkigt >_>'). Kom ihåg att även om du inte tycker att det blir bra första gången så har du hela ditt liv på dig att få det rätt ^^

Sweelin
0

#11 Tack tack :)

Nej, för det där med skuggor måste jag öva jätte mycket på ;) Bara att kämpa på, så blir det nog lyckat tillslut :)