Ny här
Jag är Gilla och Sajtvärd för Existens.
Mitt stora intresse är teckning och målning, fast just nu är det mest målning det blir.
Jag har målat sedan jag var liten flicka. I skolan gick jag färg- och formlinjen. Sedan har jag gått på kurser på kvällarna i Kroki, teckning och oljemålning.
Har också gått två terminer på Vuxenskolans Konstnärsutbildning där det ingår Kroki, teckning, målning, skulptur samt konsthistoria. Hade en utställning våren 1996 med detta var samtidigt som jag gick i väggen och blev sjuk, så det har inte blivit så mycket målande sedan dess.
Men nu har jag satt igång igen och penslarna far som lärkvingar här
. Det är så skoj att äntligen ha kommit igång med måleriet också. Jag ska ta upp tecknandet också. Finns inget som är så avkopplande och skönt som att sitta på en bänk i en park och teckna av det man ser, fast den form av teckning är nog mera meditiv skulle jag tro.
Väldigt vad jag babblar.
Jag har en hemsida där ni kan gå in och titta på lite av vad jag gjort.
Som sagt, jag blev sjuk och fick värk i kroppen efter att jag gått in i väggen några gånger under 80-90 talet. 1998 fick jag sjukersättning (förtidspension)
Men hemsida var det ju:
http://www.gillasart.onatima.se
Ni är välkomna in och titta
Tänkte visa de två målningar jag håller på med. De är nästan klara så därför visar jag dem.
Den första är en gudinna som är beställd av en Medarbetare på Existens.
Svårt att fota med blixt, det blir alltid en massa oönskade blänk.
Otroligt mycket känsla i dina målningar, välkommen hit :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Tack så mycket 
Kan tyvärr inte kolla på mer än startsidan på din hemsida, den gillar kanske inte firefox? :3
Välkommen :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
# 5 - Hmm…………varför vill den inte läsa Firefox månne? Själv använder jag IE7.
Men, firefox som är så bra, o så ska det inte funka :c
Jag kör också med firefox men eftersom det inte fungerar så tog jag fram mitt gamla explorer.
Jätte snygga konstverk där!
Du är väldigt duktig och jag älskar att du lägger till så mycket detaljer, det blir så realistiskt.
Firefox äger! Har inget problem med det :P
Tack så mycket för beröms 
Nu drar jag iväg till Åre!