skiss - kritik
Jag har gjort en skiss som ska vara bas till en målning. Har inte haft någon förlaga så jag har fått skulpterat fram formen efter bästa förmåga. Nu vill jag ha en synpunkt från er om det är något som ser fel ut.
Händerna är svåra och dessa har jag jobbat extra med (har tittat på mina egna i spegeln)
Jag tycker att det ser väldigt bra ut. ÄVEN händerna!
Sen gäller det bara att hitta rätta färgerna för att det inte ska falla ihop. Jag tror det är väldigt många här som känner igen sig med att händerna brukar ta mest tid :P
Det jag skulle vilja ändra på är mjukare linjer i midjan.. Jag har ju ingen aning om vad för kläder hon ska ha så det är ju mycket lättare för dig som har en bild i huvudet - om man ser det från den vinkeln.
finfin!
någon som skulle "piffat" upp det är kanske ett par vingar lite diskret bakom. men det är bara vad jag tycker :P
händerna är välgjorda :) bra jobbat
Medarbetare på Hundar.ifokus
Där sa du något Noa-Nisse! Att man bara anar dem!
Kläderna, något som draperar sig dramatiskt. Färg lila eller grönt. eller kanske båda.
Ska köpa kilram i morgon så den är säkert igång under veckoslutet.
Hon ska ha mörkt hår i mahognyfärg.
Det ska bli spännande att se hur hon kommer att vilja se ut. För det är hon som bestämmer. Det är hon som är gudinna. Hon ska bli Helandets Gudinna så nog passar det med vingar!
# 2 - Midjan är redan fixad 
Kom inte mitt svar med? :/ skrev ju ett rätt långt..
Jajja :P Jag tycker att det ser bra ut, det enda är att händerna kunde vara lite större, speciellt den bortersta. Min mamma brukade säga att en hand är stor som halva ansiktet, och det verkar stämma rätt bra (hårfäste till haka). Men anars ser de bra ut och blir säkert ännu bättre i färg! :)
Ska bli kul att se resultatet!
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
# 6 - Jo jag har observerat detta med högerhanden och den är större nu. Jag har även sänkt höger axel och höjt den vänstra och ändrat vinkel på högerarmen. Men nu är den klar och jag har grundat målningen.
Sååå, nu får ni inte se förrän allt är klart 
uuh, nu blir man nyfiken på resultatet!
lycka till gunilla!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Ni kommer bli överraskade, för det blev jag när bilden uppenbarade sig för mig på eftermiddagen idag.

Huvudet ser ut som om det sitter för mycket rakt uppe på kroppen. Halsen går snett/frammåt ut från kroppen. Rita dit halsgropen så ser du vart halsen börjar.