Teckning iFokus

Teckning

Etikettdigitala-ritprogram
Läst 1258 ggr
PrinzeZz
2008-12-31 19:13
0

Lite OT bildredigeringsprogram

Jag har haft Paint shop pro 7 men inte längre och då vill jag ha något nytt.

Jag har inte råd att köpa något eftersom jag redan ligger back 2.000 Oskyldig.

Gimp har jag varit inne på men fattar inte hur man laddar ner det, och kan man redigera bilder i det?

är ute efter något jag kan "måla" i och också redigera bilder hyfsat.

finns det andra program än Gimp att ladda ner gratis?
Please help me Tyst

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

PrinzeZz
2009-01-07 20:04
0

putt

Zabbio
2009-01-07 20:44
0

Lite tålamod, vänta iaf en dag innan du börjar putta. Folk kan inte läsa om de inte är inne oavsett hur mycket putt där är ;)

Gimp är det bästa gratisprogrammet jag känner till, och jag har testat allt jag kan hitta :P Det är lite rörigt att använda men när man väl vant sig är det bra. Du kan både redigera och måla i det. Det är två saker du ska ladda ner; environment och gimp version till ditt operativsystem. Har för mig att du ska öppna environment först.

Annars finns mindre röriga versioner av Gimp, GimPhoto och Gimpshop.. en av de finns inte längre men kommr inte ihåg vilken. Den andra har jag haft problem att spara med, men annars helt ok om bara det funkat.

Paintnet är också gratis men ganska dåligt. Sen finns det aviary pheonix http://aviary.com/tools/phoenix de vill at man ska betala men man får använda det gratis och prova hur länge an vill.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

tomaten
2009-01-07 21:04
0

photo filtre  är bra ^^

PrinzeZz
2009-01-08 18:53
0

#2 bara det att jag väntade i 8 dagar Flört

ok då förstår jag tror jag :) tack så mycket jag får försökta ladda hem det senare när jag kommer hem Skrattande

#3 finns det att ladda ner gratis?

Zabbio
2009-01-09 01:21
0

#4 ber om ursäkt! Kollade bsara på klockslaget :P Har helt missat tråden så det var bra att du puttade :P

Lycka till :) Hoppas det fungerar och glöm inte att visa dina teckningar här :P

PrinzeZz
2009-01-09 20:40
0

nu har jag lyckats laddad ner det *hurra för datanörden* Cool

men hur gör jag nu? fattar inte ett skvatt, trodde det skulle se ut som typ paint eller nåt liknande haha här förväntade man sej något jag förstod hyfsat.

ja jag får väl försöka pröva mej fram (om jag nu inte fick fel program) :)

Zabbio
2009-01-10 22:41
0

#6 Det är Gimp du laddade ner?

uhm.. länge sedan jag använde det, så jag kan ha fel.. men leta efter en flik som heter fönster eller liknande, en rullgardin kommer med olika länkar och högst upp finns brushes/penslar, layer/lager och kanaler. De vill du ha framme och du får ta fram dem själv första gången. Stäng ner på det fönstret med verktygen, så finns penslar och så kvar till nästa gång du startar :)

Sen är det arkiv --> ny för att få fram ett papper. När du sparar ska du spara på papprets egna ''arkiv'' flik..

Det är rörigt i början men när man lärt sig grunderna så vänjer man sig :)

Tror det finns en artikel om Gimp här i forumet, läs den! :)

PrinzeZz
2009-01-11 02:26
0

#7 jo det var Gimp *phu*  tack så mycket för hjälpen Skrattande tror jag är på rätt väg nu

Zabbio
2009-01-11 02:30
0

Lyka till :)

PrinzeZz
2009-01-11 05:38
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu har jag suttit och pillat i typ två timmar och lyckats få till en kantig kanin :P långt ifrån proffsig och vacker men en början :)

PrinzeZz
2009-01-11 13:54
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kladdat lite till, det mesta på bilderna blev helt cp men jag försöker lära mej brännverktyget så jag försöker mej inte på perfekta proportioner

Zabbio
2009-01-11 23:49
0

Tycker att det ser bra ut :)

Men undvik brännverktyget för skuggning; det är mycket bättre att börja skugga med färger istället. Brännverktyget kan se bättre ut i början, och vara lättare, men sen kommer man till en pukt då det inte räcker till och det går inte att utveckla mer. Skuggar man med färger kan man alltid utvecklas vidare och fastnar inte, och skuggningen får mer liv :) Själv använder jag blek och bränn bara ibland, mot slutet av bilden. För att få lite djupare skuggor eller högdagrar när färgskiftningarna redan finns där.

Ska du inte göra en ny tråd att visa bilder i? :)

enola
2009-01-11 23:55
0

Det går att hitta de flesta program gratis Oskyldig

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Zabbio
2009-01-12 00:00
0

#13 nu ska vi inte uppmuntra olaglig aktivitet.

PrinzeZz
2009-01-12 20:52
0

#12 jaså :) tack för hjälpen.

jo jag ska väl göra det men jag har bara tre dåliga bilder att visa upp så jag väntar nog lite :)