Casiopeia här...
Tänkte också göra en presentationstråd då jag känner att jag kommit hit för att stanna. Jag heter Stina och är 24 år och i skrikande behov av att få en liten spark i ändan för att komma igång med mitt tecknande. Jag är på det hela taget en ganska kreativ person- är utbildad guld- och silversmed, jobbar med grafisk formgivning (och i visst mått illustration) samt håller på med allt från keramik till att virka amigurumis (japanska mjukdjur) på fritiden. Manisk pysslare skulle man kunna kalla mig :-)
Däremot var det lääänge sedan jag höll på att rita och måla bara för skojs/konstens skull på regelbunden basis, fastnade i prestationsångest, inspirationstorka och tidsbrist. Men ibland hör min pappas (den fd. teckningslärarens) röst i bakhuvudet som tjatar "teckna, hela tiden- annars tappar du det!" och då grips jag av lite dåligt samvete… 
Hittade till den här sidan och blev så inspirerad av all kreativitet och kände att det kunde ju vara en bra sporre för att mig att ta mig tid och väcka tecknarlusten till liv igen.
Så Hej på er alla glada tecknare och konstnärssjälar! Bifogar ett litet självporträtt (katten ville också vara med på ett hörn) så ni ser vem jag är :-)
Åhh så fint! Och speciellt älskar jag den glada katten. Härlgit.
Är detta gjort i akvarell ?
Skulle du vilja göra en sådan av mig (som träningsobjekt) så kan jag måla ett porträtt av dig, också som träningsobjekt. Det var länge sedan jag gjorde ett porträtt och jag behöver träna.
Kram Gilla
#1 Tack så mycket! Det ser kanske ut som ett konstigt sätt att bära en katt på, men hon brukar hänga i armvecket så där :-)
Jag har titat med tusch (förskissat med blyerts) och färglagt med akvarell. Självklart kan jag teckna av dig! Vill du ha det i samma stil eller mer realistiskt? har du någon bild jag kan utgå från och är det några ateraljer du vill att jag ska rita med? Vore kul att bli avporträtterad själv, som sagt- jättebra träning! :-)
Ja, jag målar ju också och har katt…………
Ska fnula ut vilket foto jag ska skicka till dig. Vill du ha ett foto där jag var ung och vacker? Eller som jag är idag, inte ung och inte vacker längre. Det hade varit kul med den stilen.
Men ditt porträtt kommer jag måla med olja traditionellt. Jag behöver verkligen öva!
Nu ska jag gå och lägga mig annars somnar jag över tangentbordet.
Jag ska fundera på en bra bild och så får du också göra detsamma.
Sen kan vi pm:a varandra !
Natti och sov gott!
Välkommen! :)
Söt teckning :P Hoppas du kommer trivas här :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
trevlig presentation:) och jätte fin bild! jag hittade också precis hit men har redan blivit väldigt inspererad
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW