Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 2489 ggr
Camomilla
0

Blyertsporträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom jag ritat näst intill bara hästar sen jag var typ tre så tänkte jag att det skulle vara skoj att prova nåt annat :p Så jag försökte måla av Chris Martin, sångaren i Coldplay. Haha, det ser lite roligt ut. Men aja, kritik är välkommet i lagom mängder (har otroligt mycket självförtroendeproblem) :-)

Zabbio
0

Övning ger färdighet ;) Tänk på att inte förstora upp ögonen, de är viktiga för bilden, men de ÄR inte bilden :P

Annars väldigt bra gjord. :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Camomilla
0

#2 Haha tackar :)

Denna kommentar har tagits bort.
Sofiae
0

Du är inte alls värdelös på att teckna. Du är definitivt på rätt väg. Jättecharmig teckning.  Det gäller att öva, öva, öva….

subtil
0

Tänkte bidra med min frus teckning av våra son.

Glorious
0

Jag tycker den var jättefin :) Men jag vet inte om du målat hals än? Men jag tycker iaf det skulle ge ett bättre intryck! :D <3

Migoff
0

Ansiktet känns helt utdraget, men annar fin ;)

Houdini
0

#5  Sanslöst, ser ju ut som ett kort.. vad fin.

Hur menar du utdraget?

Migoff
0

Det käns som att bebbens huvud är lör långsmalt :P Om man ska vara petig då ^^

subtil
0

Han såg ut sådär när han va drygt 1 år bilden är tecknad som att man ser honom uppifrån och då ser man inte halsen.

Här är ett annat poträtt på våran andra son den är målad och inte tecknad men det kanske går bra ändå.

Houdini
0

Men jag måste säga igen, helt sanslöst bra. Här har vi en riktig guldkonstnär!!

Zabbio
0

Inte för att förstöra festen, men det är enligt reglerna förbjudet att lägga in egna bilder i någon annans tråd. Såtillvida att trådskaparen inte gjort en tråd för att andra inlägg ska läggas in, eller gett sin tillåtelse till det i tråden. :)

Det är bättre att ni skapar egna trådar, eller en tråd gjord för olika medlemmars teckningar. :)

Migoff
0

#12 Eftersom det står blyertsporträtt så räknar tydligen endel det som att man ska lägga ut det på den här tråden ^^

Zabbio
0

#13 Men den ligger under ''kritik på mina bilder'' och TS har inte skrivit någonstans att andra ska lägga in, utan bett om kritik på sin bild, som råkar vara ett blyertsporträtt :)

Houdini
0

Men ursäkta så mycket, radera bort min bild omedelbart (ska inte lägga in någon fler på detta forum.  Rynkar på näsan

Tyvärr kan jag inte ta bort den själv!!!

Moderator pleace!

Houdini
0

Tråkigt forum!!

Casiopeia
0

#15 oj, varför så upprörd? Det är ju bara att läsa reglerna och göra en egen tråd med sina bilder. Det är väl bra att regeln finns så folk kan få ha sina egna visningstrådar ifred?  Själv tycker jag det blev lite förvirrat i den här tråden med vem som ritat vad och vem som kommenterade vilken teckning.

Jag tycker det hade varit kul att se mer av dina bilder i en egen tråd, trist att du känner så… :-(

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Zabbio
0

#15 Jag ber om ursäkt om du tog mitt inlägg personligt. Som sagt får du gärna skapa egna trådar att visa dina bilder i, eller visa dem i trådar avsedda för det. Dina bilder är mycket välkomna i forumet; bara inte i just denna tråden. Men jag står fast vid att man inte ska lägga in sina egna bilder i trådar som andra medlemmar skapat för att få kritik på sina.

Houdini
0

Nej tack.

LenaR
0

Camomilla, jag tycker du har lyckats väldigt bra med att fånga en levande blick. Det är inte det lättaste att få en teckning att titta tillbaka. Skrattande

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Camomilla
0

#20 Tackar Glad