Häst och kanin - kritik :)
Satt och kladdade lite på Gimp och tänkte visa resultate ;) Fick en Ritplatta för inte så jättelängesen, så är nybörjare :)
Men vad tycker ni? ^^
Båda var jättefina:):) Det enda jag har att komma med som skulle vara negativt är att munnen på hästen sitter lite för högt upp.. Det är som huvudet är ritat ur två olika vinklar. Och att hovarna ser lite deformerade ut:P
#2, okej, tack :) är 13 o målar inte så bra.. Men tack igen för kritik :)
Tycker kaninen var otroligt söt!
Just åldern är för övrigt ingen ursäckt för hur man målar :P Det finns 13 åringar som ritar bättre än 16 åringar och 13 åringar som ritar sämmre än 10 åringar. Det är talang och träning som påverkar ^^
Håller med Migoff om det med ålder faktiskt… Tycker teckningarna var fina men hovarna o munnen på hästen som #2 sa ;)
Kolla bara på sidan Akiane.com, hon är 13år och såg Gud säger hon, hon säljer sina tavlor för c. 300.000kr och det är många som inte tror att det är hon som målat tavlorna därför har dom vart tvungna att spela in hela perioden hon målar till film så kunderna har bevis! Jag tycker det är megahäftigt! :o
#5 Ja Akiane är ju helt otrolig o.O
#6 Eller hur ;O <3 Hon målar helt makalöst… så mkt känslor :) men vi kanske inte borde snacka om henne nu när det inte är det tråden handlar om men :P
#7 Nä, inte snacka om henne, jag blir avundsjuk :P
Jag gillar skuggningen på hästen väldigt mycket :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#4, jaahaa :o det tänkte jag inte på ^^
#5, såg precis en tavla från henne :o shit, vad häftigt! :D
#7, Haha, jag med :P
okej, tack :)
Om ni någon gång kommer till Barcelona så finns det ett litet picasso-museum där som är väl värt ett besök- speciellt för dom som tror att picasso bara var en tokig gubbe som klottrade kosntiga gubbar. Där finns ett helt rum med hans barnteckningar, om man kan kalla dem så när han ritade och målade som en vuxen redan som barn. Helt otroligt! Så visst var han ett geni alla gånger. Ska bli intressant vad det blir av den där Akiane när hon blir stor.:-) Hoppas bara hon kan hitta en lite mer spännande stil så hon kan tillföra konstvärlden något och inte "bara" blir en duktig målare i mängden. Picasso uppfann ju flera helt nya konststilar så det är ju inte konstigt att han gick till historien…
nej nu blev jag allt för avis på akiane >'<
Jättefina bilder båda två ^^,
Mitt tips är nog på hästen, halsen är något tjock och lång och huvudet är något långt, samt frambenen ser lite korta ut för kroppen.. :P
Vertligen fint. Speciellt hästen, men kaninen var väl lite sådär. Hästen var väl lite konstig vid hovarna. Men i övrigt jättefin. Är hästen en ponny? (Liknar en). Eller förresten. Inte målar jag bra sj så ska inte säga något. 
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Vilka fina bilder! :)
tack allihopa :)
brukar inte måla hästar så ofta :P Men tack! :)
ska se om jag kan fixa till den lite ^^