Kritik på ansikte

Fint ansikte, bra uttryck, fin lytning på huvudet. Jag tycker dock att vänster öga skall ligga LITE närmare näsan.
Menar du hennes vänstra öga eller ögat på skissen?

Vänster öga på skissen
Ja, du har nog rätt! En liten aning mot mitten. Ska också försöka att bredda näsan lite. Bara lite
Ser ut att vara en jättebra början! tänkte också på ögat, att det borde flyttas pyttelite närmare näsan. Sen är det något med käklinjen, som den smalnar av för snabbt innan den når örat för att det ska se riktigt naturligt ut. Annars tror jag den kommer blir superfin!
Har fixat öga och näsa och ska fixa käken också. Tack för hjälpen! Man ser inte själv när man står med näsan mitt i smeten 
Tror att det blir en bra målning! :) De andra har redan kommenterad allt jag kunde hitta :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag hoppas den blir bra. Ni får hålla tummarna!

Lycka till! Du måste visa den färdiga målningen.
# 9 - Tackar! Om den blir bra så visar jag den 
Älskar läpparna
Så fina!!!
# 11 - Tack :-)
Läpparna ska bli kraftigt röda, liksom blomman och scarfsen hon har på huvudet. Mycket rött med andra ord 
ska det vara en gubbe med skägg där bakom kvinnan på höger sida av skissen på kvinnan? Om ni kollar riktigt noga så ser ni den.
Men du - du har ju fullständigt rätt! Hugaligen!
Det blir nog jättebra! som #11 - jättefina läppar 

Jag skulle jobba mer på hur halsen ansluter till resten av kroppen. Det känns inte som du har riktigt klart för dig vad som händer där.
Pannan/hårfästet/scafen ser också lite märklig ut.
Snygg skiss i övrigt:)

Jag tycker tavlan blev bra:)
Skulle dock vilja ha lite skugga under näsan och under hakan/halsen.