En liten trollteckning!
Välkommen!
Väldigt söt! Detaljerad, lagom mjuk och trolliga proportioner :)
Om något ser han en aning stel ut men det är allt jag kan komma på :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Tack!
Det där med stelheten har du nog rätt i. Är det i benen du menar?
Jag kände det själv när bilden var färdig.
Ja benen, lite i armarna med kanske :) Det blir ju lätt så när man lägger ner mycket arbete, av någon anledning.
Jag är verkligen inte förtjust i troll, men om vi ska prata om din bild så tyckte jag att den var väldigt fin (; Jag reagerade på att foten ser väldigt.. bruten ut.. (vänster för oss - höger för trollet) + att armvecket på samma sida sitter lite för långt ner.
Ansiktet var väldigt välgjort och jag gillar hatten han har. 
Tack, för kritiken.
#3. Jag tycker inte jag lade ner särskilt mycket jobb på bilden. I stort sett tecknade jag ner den under någon timme framför teven. Kanske kan jag skylla stelheten på teven, ha ha.
#4. Ett troll ska väl inte vara perfekt utan få halta ibland? Jag försökte att vinkla foten så han skulle bli infött. Men reagerade själv på att det blev för mycket på just den foten. Armen hade jag inte lagt märke till men när du säger det, så… Du har nog rätt!
#5 hehe, ok :P Såg välarbetad ut :P
#5 Kolla på din egen fot i spegeln och se hur det ser ut när man inte ser hela sulan. Det är nog det enda som skulle behöva ändras för att den ska bli perfekt (;
#7. Vilket användbart tips! Helt klart, det måste fungera!
Tack!
Det tipset går ju att testa på andra vinklar som är osäker på, inte dumt!
#9. Menar du min Avatar? Ja, det gör jag gärna om du vill!
Jag förstår inte riktigt vad du menar med den första meningen. Om du menar att den är bra så tackar jag för den kommentaren!
#10 Hon menar nog att det var kul att hon kom med ett bra tips ;)
Helt klart!!!
Wow, nästa john bauer? XD
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
# 13. Nåja, inte kan jag jämföra mitt lilla troll med John Bauers suveräna målningar
men tack….!
# 13. Nåja, inte kan jag jämföra mitt lilla troll med John Bauers suveräna målningar
men tack….!
#14 Heh ^^ Men nästan?
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
#18 Vad häftigt med renar!
Vart bor du? :)
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Jag bor med skogen och naturen bakom knuten. I Norrlands inland, med några mil till huvudorten Arjeplog. Har lite renar själv men ingen av dem är med på kortet.
#20 Vad härligt det låter
Va lycklig och gör andra lyckliga<3