Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 3012 ggr
Casiopeia
0

Studie av vissna tulpaner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Upptäckte att jag råkat vanvårda mina fina lila tulpaner som jag fått av min gubbe, det var helt snustorrt i vasen. Tog tillfället i akt föreviga dom döende blommorna, de är ju faktiskt riktigt vackra när de börjar skrumpna och vrider sig på sina kälkar.

Det blev en ganska snabb akvarell "på plats" så att säga, ville inte överarbeta den, men det är en svår balans mellan att fånga detlajerna och ändå få ett enkelt och flödande intryck…

(försök att bortse från blyertsstrecken som jag glömmt sudda bort Skäms)

åsikter?

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Migoff
0

Jättehärlig! En bild man vill ha i köket en sommardag :)

SweGizmo
0

jätte härlig bild. älskar folk som kan hantera akvarell^^

Min blogg: SweGizmo.se

Ayena
0

Egentligen är det då som tulpanerna är som mest intressanta, när de börjar släppa spänsten.

Påminner mig om att jag ska köpa hem en bukett i morgon när jag ska på stan Glad

Så kanske det kan bli en målning här också med tiden…..Flört

Jag gillar målningen väldigt mycket och precis som Migoff skriver, att sätta upp på köksväggen med fin ram.

Tiiril
0

Vacker! Du får de döende blommorna att se väldigt levande ut. :)
Det enda jag kan anmärka lite på är att jag tycker det känns lite tomt i vänstra hörnet. Färgerna är helt underbara!

Zabbio
0

Underbart vacker, och jag gillar inte ens blommor :P

Hade nog beskurit den en aning nerifrån om den var min.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Casiopeia
0

#5 Det var ett bra tips, ska nog ta och klippa till den lite. Jag började bara måla av blommorna på måfå utan att tänka på kompositionen.

Då kanske till och med den får komma upp på väggen :-)

Tack för alla snälla kommentarer!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Glorious
0

Jättefin bild :) Hittar inget att kritisera :P