Persern Maya
Håller på att måla en stor akvarell föreställande min perserkatt Maya och det är verkligen en utmaning! Dels för att jag är lite ringrostig med penslarna, och dels för att hon har sån speciell päls- lång och böljande i massor av nyanser (hon är sköldpaddsfärgad). Har därför gjort en liten skiss eller förstudie av henne innan jag börjar färglägga den riktiga målningen.
Motar gärna kritik och idéer! (det är som sagt en skiss, pappret är dåligt och bakgrunden är slarvig)
Ser väldigt fint ut! Möjligen kan håret vid svansroten göra så att den blir konstigt avsmalnande, men hon kanske ser ut så på riktigt?
vad snyggt:) akvarell som är så svårt också.
Min blogg: SweGizmo.se
Tycket den blev jättebra. Just den där markeringen av ryggraden trots att det finns så mycket hår. Snyggt!
Ge honom en puss från mig!
Just pälsen på ryggen var det jag ville träna på- det är så svårt att få rätt! Den delar sig lite som i en bena längst med ryggraden faktiskt, hon är väldigt långhårig min lilla katta :-)
#1 tror bredden på svansroten är lagom, men jag la kanske för mycket mörkt där, det ser konstigt ut håller jag med om.

Jättesnyggt! Jag tycker den är helt perfekt som den är. :)
Tycker att perser katterna jämt ser så ledsna ut :( Men din ser mer klok och fundersam ut! :P den var verkligen jättefin, härliga färger! :')

Varför ska alla vara så duktiga på akvarell!
Jag kan inte ens måla ett ägg utan att krångla till det för mig! 
Josefin
Medarbetare på Glamour I Fokus!
Akvarell kräver en speciell teknik, man måste acceptera att man inte kan ha full kontroll på resultatet- det är lite det som är charmen. En blyertsteckning eller en digital målning kan man ju sudda, teckna över och pilla med i all oänndlighet tills det blir exakt som man tänkt- akvarell däremot är ett "snabbt material", och överdrivet pill förstör bara. Dom bästa akvarellerna tycker jag är dom där man ser att konstnären andvänt mycket vatten och målmedvetet satt varje penseldrag på rätt plats med en gång.
Men som med allt annat kräver det en hel del träning. Blir man bara kompis med akvarell så är det ett väldigt roligt material.
Vilken härlig bild! =)

Verkligen jättefin bild! :D