Photoshop..
Hur mycket kostar det att skaffa photoshop? Och hur skaffar man det?

Ingen som vet?? :O
Photoshop är inte billigt alla gånger, i vissa fall kan man få det med Office-paketet. På onoff kostar ps elements 6.0 949:- (internet) 999:- i butik.

okej, tack så mycket!
Testa Gimp, eller GimpPhoto eller nåt annat gratisprogram :)
Gimp lär vara det bästa gratisprogrammet, och fungerar nästan lika bra som PS.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#4 för mig funkar gimp uselt, är jättesegt och krånglar. Photoshop däremot är snabbt och krånglar aldrig, känns lite mysko..
#4 krånglar?
Det har funkat fint för mig, lite o-ordnat att lära sig bara.
Jag fick mitt potoshop gratis! :D Pappa laddade hem det eller nåt! ^^ Vet ej hur han gjorde! xD Här är en bild jag gjort! Fast det är rätt bra för en 10:åring eller?
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
#7 Det är olagligt att ladda ner:P
Å andra sidan tar Adobe mer eller mindre avstånd från the tidiga versionerna (tom PS 7) enligt ett mail mitt ex fick som svar på en fråga. ''Det finns tyvärr fortfarande sidor där man kan ladda upp trials'', så jag tror inte de bryr sig så mycket om just de versionerna :P

#8 Det är inte olagligt att ladda ner torrents
Jag har själv Adobe CS3 och Corel Paint Shop Pro Photo X2.. fulla versioner.
Båda "gratis".
Sen är trials bara test versioner av dessa program. Varar i 30 dagar sen måste du registrera eller köpa det för att kunna fortsätta använda det. Så trials kan du ladda från företagens hemsidor helt gratis och utan oro för att de skulle vara olagligt. 
#9 Nej, på mitt svar lät det väl som om det var trials jag sa var olagligt.. grejjen är väl att om man ''har'' ett progrm så brukar det vara ''har permanent'' dvs att man hackat in i trialen med en crack eller fejkat ett serienummer/lösenord whatever, och det är ju olagligt :P
#6 japp krånglar. öppnar en bild och innan jag hinner göra nåt så hänger sig hela skiten och måste avslutas.. vad jag vet så tar gimp mindre plats än photoshop ändå fungerar inte gimp på min dator vilket ps gör. (oftast när min dator reagerar så på ett program så betyder det att jag har för lite plats kvar på hårddisken)
misstänker att det kan vara så att det är förmånga fönster när jag använder gimp men jag orkade inte pilla mer så jag gav upp och håller mig till ps som jag kan.
#11 du kan ju prova gimphoto eller nåt som har färre fönster, om du fortfarande vill leka med Gimp:P
#12 nej såna program vill jag inte ens installera på datorn. ska det vara gimp så ska det vara gimp helt enkelt hehe. :P
#7 Numera har jag PS CS3 och har målat denna ovackra häst jag kallar 'Steelhorse'. :3
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Elements 7 får du för mindre än en tusenlapp.
Jag har Photoshop Elements 3.0, tror man kan hitta det ganska billigt.