Häst så klart
Har märkt att du ritar ofta mörka bilder, finns det någon orsak?
..ex. är det lättare, snyggare eller kanske kommar automatiskt? :B
Jag likt många andra (..alla andra(?)) älskar dina bilder!
Du fick fram musklerna bra där, härligt. Rättare sagt, alla detaljer fick du fram bra, riktigt bra. Bilder blir så mycket verkligare med rätt antal och Opacitet skuggor och mer rätt antal detaljer. PERFEKT
en fråga, ska bakgrunden föreställa något slags buskach(stavning?) eller något av suddig bakgrund eller en vägg?
På sättet du skuggat så ser det ut som en vägg av något slag :J
Jag tycker att den är perfekt, men jag tycker att ögat är lite litet och smalt och sitter på tok för högt upp! Men annars är det jättefint, bortsett från hur jag ritar mina hästar xO
Mina är ju asfula ;O
liebe kann manchmal sehr weh tun
Tack :D
#1 Det är när jag är lat :) Jag brukar arbeta fram allting från svart, även skimlar ha ju svart hud ;) Lägger på lager på lager med ljus tills jag får den effekt jag vill ha. Läger förståss till skuggor iblan med, men generellt :P Gör likadant med färg på duk.
Bakgrunden förställer ingenting, är bara där för art kolsvart är tråkigt :P
#2 Är inte helt säker på att ögat är så väldigt fel, hästar har ögonen långt upp.. någonstans från en tredjedel till en fjärdedel ner på huvudets längd brukar vara ok :P Men tack för synpunkten, ser kanske bättre ut på bild om det är lite lägre än max höjd.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jättebra skuggning men det är nåt tok med ögat.. Det är för litet och i ögonvrån vinklas det upp (som en kines typ, vet inte hur man ska förklara:P), jag tror det är därför Indylover (och jag) tycker att det sitter för högt upp. Det sitter bra men pga vinkeln och att det är så litet ser det ut som ögat sitter i pannan ;P Hoppas i alla fall någon förstår vad jag försöker komma fram till:P
Många verkar störa sig på ögat.. tyvärr ser jag inte riktigt felet själv :/ Förstår hur du menar, men.. tja. :)
Eller om det är för ihoptryckt och därför… haha, jag får tvångstankar om sånt här xP
Pilla med den och fixa till ögat då, så släpper kanske tvångstankarna :P
Haha, kan bli svårt just nu med laptopen:P
Du har väl paint? xD
Grejjen är inte programmet, jag har GIMP på båda datorerna. Grejjen är musen:P
Det är värdelöst det här:P Det räcker inte med att jag över huvud taget inte är bra på digital målning. touchpaden reagerar inte när man gör långsamma sträck så allt måste vara perfekt. >_> Jag gjorde mitt bästa i alla fall:P och tror att det var så enkelt som färgen..
Nu ska jag gå och nässpraya mig, men blir så täppt i näsan på kvällen..
Inge kul att vara sjuk
Oj, såg ju nästan ondskefull ut där.. fast snäll.. xD hmm..'
Nä, inte lättmed touch pad :P
Jättefin! Vad tycker du om min senaste? Det är min 4:de häst! ^^ Och först med bakgrund..
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Tack så mycket :)
Men var snäll och lägg inte in dina bilder i andras trådar, det är mot reglerna. Du kan skapa en egen tråd att lägga in dina bilder i, så kommer du få kommentarer och kritik där istället :)
Ok
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Men lägg av!
Nu blir jag grön av avundsjuka!!! SKITFIN!!!!!! ser seriöst ut som att den är levande!!!