Teckning iFokus

Teckning

Etikettallmänt
Läst 2282 ggr
CamillaS
0

Ni som tecknar på datorn

Vad använder ni för datorprogram?

Jag använder själv Photoshop CS2.
Men är typ nybörjare, men jag lär mig. ;)

gigytffyvbk
0

Photoshop CS2 här med ;)

Majsbecka
0

Photoshop elements 4.0

Ylva-Li
0

jag använder photoshop cs2 och även artrage2. Det senare är ett roligt program speciellt om man har Ritplatta. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Kazibum
0

photoshop elements 3.0 :)

[Malin3033]
0

photoshop elements 4.0

CamillaS
0

#3 vad är artrage2 för ett program? och vad gör det så mycket roligare med Ritplatta? :)

Ylva-Li
0

Jag fick artrage med i min Ritplatta. Det som är så roligt med det är att du kan välja hur du vill måla. Det har oljefärg, vattenfärg, krita mm. Och det ser verkligen ut som att du har målat med dessa. Vilket gör det så skoj. :)

http://www.ambientdesign.com/artrage.html Här tror jag du kan ladda ner en demo.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

CamillaS
0

#7 vad har du för Ritplatta?
Tror du att du kan försöka kolla om du hittar en demo version?
Är inte så bra på engelskan..

Ylva-Li
0

Jag har en wacom volito2.

Gå till artrage.com Sen trycker du på download. Där ser du 3 knappar. Den översta är om du ska köpa. De två understa är demo-download. Beroende på om du har mac eller windows så väljer du en av dem. (Mac till höger, windows till vänster) Tryck på den brittiska flaggan (Download in english) och sen kan du ladda ner och installera. :D

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

CamillaS
0

#9 Ok, ska försöka få till det :P :D

He he installerat och klart, nu ska här lekas :D :P
Tack för hjälpen! :)

Ylva-Li
0

Tjoho! :D

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

CamillaS
0

#11 fast det verkar som att man måste köpa den fulla versionen för att kunna använda vissa funktioner :/ eller så e det jag som inte vet hur man får igång dom :P

Ylva-Li
0

Asch, så kan det ju vara. Vad är det som saknas?

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

CamillaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan försöka göra en skärmdump på det. :)
Det funkar inte att göra ett nytt lager, och vissa verkyg fungerar inte.

Ylva-Li
0

Äsch vad trist.. Ser ut som att de tagit bort det i demot. Annars brukar det ju vara full version fast i x antal dagar istället. Trist!

Gick det att måla med något, så att man iaf fick en känsla?

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

CamillaS
0

Jo, några verktyg fungerar. Funderar på att köpa det, hur mycket kostar det? får du fram nåt svenskt pris från sidan?

heliotropes
0

Jag använder CS2..men jag har inte ritat så mycket ännu,men det kommer nog bli mer rita av när jag har skaffat mej en Ritplatta.

Smudge toolen har jag praktiserat tillsammans med foton…det blev de bilder jag har på min -litters-sida på min hemsida.

Eva // medarbetare på Perser

Kattapult
0

Photoshop CS

Ylva-Li
0

#16 Hittade http://www.ambientdesign.com/artragepurchase.html
Här går det att antingen köpa så man får skiva, men det blir ju dyrare. Eller köpa och ladda ner. Då kostar det bara 25 dollar. Vilket är ungefär 147kr.
Vill du ladda ner och köpa så klickar du på den mindre. Alltså inte den stora längst upp. Utan där det står: Artrage 2.5 Dowload only. $25 us. Har du windows så trycker du på rutan där det står "download now" efter Artrage 2 dowload for Windows.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

CamillaS
0

Tack för hjälpen #19 :)

Hatasallad
0

Jag använder paint, tråkiga jag xD

Ylva-Li
0

Hum. Skrev jag cs2, menade ju cs3.

#21 Uj, paint? Det var länge sen jag lekte i det. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Hatasallad
0

#22 Haha, det var kul när man var liten. Men det är inte ofta jag ritar på datorn, ritar på papper istället ;)

camillaabrahamsson
0

Jag använder GIMP 2, det funkar bra för mig ;)

Jappeloup
0

photoshop elements 3.0, den funkar bra att redigera i, ritar inte på datorn ,har ingen Ritplatta..

Indylover
0

Artrage är ett jättebra program, ritar finare hästar än nånsin där!

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

CamillaS
0

#26 kan du visa nån häst du har ritat i Artrage?

kattf
0

Photoshop 7.0, ibland paint.

Migoff
0

Använder ps cs3. Fast ska fixa en annat program som funkar bra för ritplattan som min bror har tippsat om :)

Cuyi
0

Photofiltre xD Hade GIMP men tog bort det, ska kanske ladda ner det igen..

raev
0

Jag använder normalt photoshop CS3, men annars Mspaint om jag vill ha en utmaning ^^

Pedro
0

Photoshop CS3 Glad

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Glorious
0

Jag använder Photoshop CS2 ;) #27 Det finns jättemånga som målar helt fantastiskt fina hästar i Artrage, kolla bara på youtube ;P

Casiopeia
0

Jag ritar inte på datorn så mycket just nu eftersom jag är ritplattelös för tillfället och tycker det är drygt att rita med musen…

Annars använder jag Illustrator en hel del (vectorgrafik) och photoshop CS2, ibland kombinerat.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~