Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 2498 ggr
Sehvrin
0

Kung Haggards röda tjur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller på att läsa "Sagan om Enhörningen" ("The Last Unicorn) och läste precis första ordentliga scenen med kung Haggards röda jättetjur.

Så jag tyckte att det kunde vara kul att rita den röda tjuren när den möter en enhörning, utan att vara allt för influerad av filmen. Tror att det är första gången jag ritar en tjur så jag tittade lite på en bild ;)

Enhörningen ska inte föreställa en häst med ett horn, utan en enhörning så som de beskrivs i boken, som ett djur som påminner mycket om ett rådjur.

Jag har färglagt främst med krita som jag inte använt på länge men det är ett kul medium. (Jag älskar mina gamla skolkritor från ettan, de är super ^^) Sen använde jag promarkers för att förtydliga vissa saker och tavelkrita för att göra enhörningen lite vitare, men hur bra det blev vet jag inte.

Eftersom det är många saker i teckningen som är rätt nya/ovana för mig tar jag gärna emot kritik så att jag kan förbättre mig tills nästa gång =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Sehvrin
0

*putt*

Glorious
0

Jag tycker teckningen är fin :) Men själva motivet till talar inte mig liksom :P

Casiopeia
0

Jättefin! Du har fått till tjuren riktigt bra! Det enda jag reagrerar på är att enhörningen inte känns lika genomarbetad, som den inte riktigt hör till samma bild. Den har ju en annan stil med skarpa kantlinjer och lite skuggningar och känns mer platt och grafisk. Istället för att färglägga enhörningen vitare med tavelkrita kan du testa att göra bakgrunden mörkare, kontrasten kommer få den att lysa upp. Nu försvinner den lite, särskilt som tjuren med all sin färg tar väldigt mycket fokus.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Sehvrin
0

Tack! Skrattande

#2 Ja, jag får hålla med dig om att enhörningen inte passar in i bilden, får ta och tänka på att inte göra för starka linjer nästa gång jag ska rita med krita och att rita större, denna ritades på A4 och det var inte helt lätt att färglägga det lilla jag gjorde på enhörningen. Tack för kritiken Skrattande

Zabbio
0

Haller med #3, samt att enhorningen ser valdigt liten ut aven for att vara radjurslik :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.