Teckning iFokus

Teckning

Etikett: filmer-animationer
Läst 3097 ggr
Lazzie
0

Häst i photoshop (film)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har redan lagt upp den här i min bildtråd, men för att öka på med trådar här under filmfliken så kommer den här en gång till :D Länk!  
Lite info:
Ritad i Photoshop CS
Filmad med Camtsia Studio 6
Verklig tid, ca 50min

EmmaForsberg
0

jätte jätte bra ^^

[Buppie]
0

Superbra! gud vad fint resultat blev :D

Sweelin
0

Underbar! :D

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Honungskaka
0

Ingen aning om hur du gör det? Skrattande

Josefin

Medarbetare på Glamour I Fokus!

SweGizmo
0

snyggt:D

Min blogg: SweGizmo.se

Lazzie
0

Tack :D

#4 14år av hästritning + 6år av photoshop användning + 3år av ritplatteanvändning + otoaliga turorials ;)

Mer i detalj så använde jag ett lager och en rund pensel som heter "airbrush ritstift opacit.flöde", som med tryckkänslig Ritplatta ändrar genomskinlighet efter hur hårt man trycker. Sedan lade jag ned grundfärgen, var lat och gjorde ingen förskiss som jag brukar. Sedan slänger jag på skuggor och ljusare punkter. För att få allt att flyta ihop bättre använder jag pippeten och plockar färger i färgövergångarna och… Hm.. Vet inte riktigt hur jag gör. Men målar man lösar med färgen man använder blir nog övergångarna bra ändå. Tror jag råkade ändra genomskinligheten för penseln i slutet också. Ser ut så… Om du undrar varför jag vänder och vrider på bilden hela tiden är det för att man upptäcker fel lättare då. Så… det var nog allt ^^' Inte för att jag tror att något blev så mycket mer lättförståligt.

[Popcorni]
0

Vad snygg hästen blev! :)

Eklang
0

Otroligt bra. man älskar ju låten också Oskyldig

Emma, medarbetare på Hästfoto.