Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1212 ggr
NeverStop
0

Öga försök nummer 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt andra försök till rita ett realistiskt öga. Jag ritade inte ögonfransarna… det kan jag inte :P…

raggydoll
0

Har du haft en referensbild att titta på medan du ritar? Det hjälper verkligen. Jag förstår att du ritar digitalt, själv ritar jag alltid med grafit så det är en viss skillnad. Jag kan därför inte ge dig några tips för digital ritning. Det jag kan säga är att ditt öga känns lite kort och knubbigt, samt att din iris inte är rund. Prova att använda en cirkelmall som grund för irisen och pupillen. Det är mycket viktigt att båda blir exakt runda för att ge ett verklighetstroget intryck. Irisar och pupiller är naturens perfekta cirklar! Ögon är lite luriga att rita, det är något man lär sig efter en del övande. Speciellt knepigt kan det vara eftersom ögat ändras så mycket beroende på vilket håll det tittar åt. Iaktta andra människors ögon när de rör sig så får du se!! Fortsätt öva, det går framåt!!

NeverStop
0

Jag ritar inte av något öga så det kanske blir lite fel former.. men jag ska försöka fler gånger :) tack tipset.