Färgläggnings-tävling #1!!!
Okidoki, då startar den första färglägningstävlingen! :D
Det är enkelt; färglägg bilden jag lägger in här på vilket vis du vill. I datorn är naturligtvis enklast, men det går också at skriva ut den och färglägga för hand. Enda regeln är att linjerna inte får ändras!
Ett tips till er som färglägger på datorn; i de allra flesta program (undantaget Paint) kan man lägga linjerna på et eget lager överst, och sätta det lagret på multiply eller multiplicera. Då kan man måla på ett lager uner och bara det svarta syns :)
Naturligtvis får ni lägga ut den färglagda bilden på andra sajter och sidor om ni vill, enda kravet är att ni själva färglagt den, och att ni deltar i tävlingen.
Tävlingen pågår tom 10 mars -09 men om ett påbörjat bidrag inte är helt klart kan vi vänta några dagar :)
Ha så kul!
Här är bilden, glöm inte att klicka upp den i full storlek innan ni sparar och färglägger :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Vad kul! Dags att börja färglägga då!
Men vart kan man trycka på multiplicera då? :)
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
#2 Tack så mycket! :)
#2 Det beror ju på vilket program du har :P Men vanligtvis ovanför eller i närheten av lagerpaletten :)
Jisses vad detaljrik XO
heheh.. men inen tvingar dig att måla i var detalj för sig :P Finns säkert sätt att färglägga busken snyggt utan att måla varje löv, tex.
Hmm, hoppar nog det. Det roliga är ju att komma på figuren XD
När jag sparar som vanligt, och ska måla igen på bilden så blir den mörkare om jag her den på multiplicera?
Det är ganska mycket att pyssla med. Hur lång tid har vi på oss?
#8 Inte om du bara har det översta lagret (det med linjerna) på multiplicera och målar på lagrena under det med ''normal'' i lager läge.
Har man en bild/lager i färg eller gråskala på multiplicera och målar på lager under den så blir lagrena under mörkare.
(skapa gärna nya trådar för såna frågor, som inte har direkt med tävlingen att göra, i framtiden, så har vi de samlade, lätta att hitta och så får denna tråden vara ledig till tävlingsbidragen ;)
Gjorde en skiss för att förtydliga, ord kan så lätt misuppfattas.
#9 10 mars står det i fetstil i #0
Men som sagt kan jag förlänga tiden en aning om det finns påbörjade bidrag kvar som inte är helt klara än :)
#10 Tack för beskrivningen :)
Fattar ändå inte, har försökt men det funkar inte för mig -.- menar du att man duplicerar background lagret/alltså linjerna o det, och sedan gör man ett nytt lager och lägger det emellan det duplicerade lagret och själva bakgrunds lagret? ;o
# 11 - Jag har putsat glasögonen nu
- he he

#10 vilken fin teckning Zab! Verkligen detaljrik xD ;P
Puuh, jag har gjort hela "hund-hästen" och "människan" nu ….
Bara skogen kvar då
Ni får inte klaga på min skuggning, för jag är nybörjare inom det området
#13 Ja typ så. Eller så låser du bara upp bakgrundslagret och lägger ett nytt lager med färgläggning under det. Det viktiga är att linjerna är överst på multiply, och färglagren ligger under på normal.
Men om du eller nån annan inte får rätt på det nu, snälla skapa en ny tråd istället för att fråga här! Denna tråden är till för själva tävlingen, inte för hjälp med hur ni ska färglägga bilden. :)
#16 heeh, det går framåt! :)

Ah, det tar sig! :P

Lägg hellre upp bilderna i den andra tråden jag skapade, så blir det lättare att se vilka bilder i denna tråden som ska vara med i tävlingen :)

Najs! :)

thanks ^^

jag målar o målar o målar….o det blir inte bra

min ser lite kluddig ut men ja ja
Putt!
Äre någon mera som är klar med sin? :)
gav upp det var fööör mkt
#31 ja jag ska försöka imorrn eller nått, men det är svårt
#32 Det är kul när det är mycket att göra och svårt! :) Men man lär sig nya snygga färgläggningar i alla fall! :) Om nått år så gör du det på en timme och vinner alla tävlingar!

nu ska jag börja …
Kul att se bidrag! :D
Jättesnyggt allihopa:)
Jättebra jobbat allihopa! :D Hittils är min favorit #34 (Leorag's bidrag) 

#34 … jag ser inget i den färglägningen som är kasst. Den är min favorit än så länge..Väldigt sköna färger :)

#39+40
Tack så mycket! Va' roligt att höra det!
Jag är otroligt självkritisk och jag blir aldrig nöjd med saker och ting, tyvärr 

Snygga arbeten!

insåg precis… Jag har ju glömt trampdynerna!!!
men annars var det väldans roligt… och jag har skuggat, skuggat o skuggat lite till…. men bakgrunden är… hrm….inte så bra 
Jag har gett upp 

Nu e ja jättenyfiken på vem som vann *studsar upp o ner*
Tävlingen avslutad!
Jag har dock fullt upp så ni får vänta några dagar på vinnaren :P

Zabbio…. förstår juh det meeeed! men e ju nyfis 
Oj vad olika alla blev,kul att se, tyckte bäst om den sissta
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW

Grattis Leoraq
min favorit oxå
Grattis Leoraq
Och ett jättestort beröm till alla er andra. Det var alla fina arbeten!
Grattis!
Grattis Leoraq!
Riktigt kul tävling okså, så tack till Zabbio för den :D

Jösses! Det trodde jag aldrig, tack så mycket för gratulationerna! 
grattis:)
Min blogg: SweGizmo.se
grattis:)
Min blogg: SweGizmo.se
Grattis :D:D:D
Grattis! 
grattis den är jättefin din färgläggning
Grattis! nu vill jag ha en ny så jag också kan vara med :D
. Fast liiiite skuggor har jag gjort på fri hand..