Teckning iFokus

Teckning

Etikettmaterial-och-teknik
Läst 2858 ggr
[Linsenhejhej]
0

Vill lära mig teckna

Hejsan! Jag har aldrig varit inne på teckning.ifokus, men jag älskar att teckna. Ett problem är att jag är så väldigt dålig på det. Jag skulle vilja lära mig att bara rita nästan vad som helst utan att titta på en bild. Om jag försöker rita en häst (eller nåt annat), blir det alltid fel. Huvudet och benen ser konstiga ut, m.m …

Har ni några enkla tips hur man kan lära sig rita utan att härma av bilder?

PS: Jag brukar rita av bilder, men det börjar bli lite tråkigt … Vill rita egna teckningar som jag har gjort helt själv.

Casiopeia
0

1. Träna, träna träna och träna

2. Studera bilder på hästar(eller vad det är du vill läradig rita) och lär dig proportioner och perspektiv och hur det fungerar. t.ex, ögat är så stort i förhållande till örat osv.

3. gå en kurs i kroki

4. träna lite till.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Lazzie
0

Mitt tips är att börja från grunden, även om det är tråkigt. Lär dig former (kuber, cylindrar klot osv.), perspektiv, hur ljus och skuggor fungerar. Det hjälper.

Att studera sakerna du vill kunna rita både på foton och i verkligheten är också bra. Förstå hur det du vill rita fungerar, proportioner, rörelser osv.

Och som #1 sa träna, träna, träna. Ju mer du ritar ju bättre blir du. Bry dig inte om att det inte blir så bra till att börja med, det kommer att bli bättre bara du inte ger upp!

raggydoll
0

Det är mycket svårt att avbilda verkligheten utan att studera verkligheten. Du behöver inte nödvändigtvis jobba från bilder, utan du kan ju gå ut i naturen, exempelvis till en hästhage och måla fritt från det du ser. På så sätt blir det mer spännande. Har du svårt att komma igång med att rita egna bilder så kan du ta egna konstnärliga foton som du sedan ritar efter, då blir det mer personligt. Men träning är det som gäller. Öva, öva, öva!!

Choklad
0

Först lär du dig de 3 grundformerna. Cirkel, fyrkant och trekant. Se i din omgivning om du upptåcker dessa någonstans…..Sedan tecknar du upp dem, alla var för sig, och i olika formationer.

Träna varje dag, minst en timme.

Om du vill så kan jag fortsätta att skriva lite mer om hur du ska göra när du gjort detta.

Isfall kan du gå in på min sajt och meddela..

U R us

Zabbio
0

Ge inte upp! :)

För att rita bra måste man se på rätt sätt. Det är svårt att lära ut.. men bara öva så kommer det snart, och när du lärt dig se på saker hur de skulle se ut på ett papper, då kommer framstegen snabbt när du sitter och ritar. :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Innekatt
0

PS: Jag är samma person som Linsenhejhej, minns inte lösenordet på den.

#1, #2: #3, #4 och #5: Tack så mycket för alla era tips. Jag ska tänka på allt ni skrev och hoppas jag blir bättre på att teckna :) …

beliivelove
0

Jag har lärt mig mycket ifrån att söka påyoutube how to draw horses tillexempel så visar dem där och dem är jätte duktiga<3