Teckning iFokus

Teckning

Etikettallmänt
Läst 12415 ggr
PrinzeZz
1

"papperspennor" vässa?

ja hur ska man beskriva dom? :P.

Köpte iaf ett paket med tre stycken för nån dag sen.

Om man skissar med blyerts så kan man dra med "pennan" över och smeta ut blyertsen med den :)
hoppas att någon förstår vad jag menar…

Iaf, har märkt att den är bäst när spetsen är vass men mina har redan blivit trubbiga Oskyldig.

Kan man vässa dom? försökte men den var för tjock för min vanliga pennvässare.

så kan man vässa dom och i så fall hur?

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Honungskaka
0

du menar Stomph? Ingen aning!

Josefin

Medarbetare på Glamour I Fokus!

raggydoll
5

Ja, du menar stompf. Det går att vässa dessa försiktigt med ett sandpapper. Då kan man få dem vitare igen. Men använd ett mycket fint sandpapper och sandpappra lite i taget, då ska det nog gå bra. Man kan däremot inte vässa dem med kniv eller pennvässare. Ett tips för när du använder stompfarna kan vara att du, istället för att bara dra stompfen över dina ritsträck, liksom cirkulerar lätt med den (som om du skulle rita ett moln), för det ger oftast ett mycket slätare resultat. Detta är speciellt bra om man ska rita hud. Ett bonustips är att man kan spara stompfar i olika smutsighetsgrader och använda dessa för att lägga till "färg" i en teckning, utan att först rita streck med pennan. Exempelvis kan man göra på detta sätt när man ritar ett öga. Ögonvitan är ju aldrig helt vit, utan lätt skuggad in i kanterna. Men om man drar streck med en penna och sen gnuggar ut med en stompf blir det oftast för grova Kontraster. Istället kan man ta en stompf med bara lite blyerts på och använda den som penna istället och måla med, så får man en fin och ljus nyans.

[Sadri]
1

#2 håller helt med, det är så jag går tillvägga också. 

Lycka till med tecknandet

Choklad
1

Du kan göra egna stomph:s    du kan ha en tandpetare som du rullar in i toalett/hushålspapper . Rulla så det blir riktigt fast. Sedan blötar du ner allt. Låt torka,( forma till en spets medan pappret är vått.

U R us

Sehvrin
0

#2 Sandpapper har jag aldrig tänkt på att man kan använda, tack för tipset! Skrattande

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

PrinzeZz
0

#2 tack får prova med sandpapper sen :)

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Zabbio
0

#2 bra tips!

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

raggydoll
0

#7 Kan vi inte vänligen få en material & teknik mapp att samla sådana här trådar i?

Zabbio
0

Det var en bra ide, en sån kategori ror jag skulle användas flitigt :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.