Teckning iFokus

Teckning

Etikett: teckna-fantasy
Läst 3365 ggr
Zabbio
0

Lek med ljus, skugga, perspektiv..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tja..vart ska denna postas? :P Porträtt, fantasy, kritik, kanske borde ha en rörlse/action kategori med och en för perspektiv, ljus och skugga - lekar..det var ju en ide.

Jag hade satt den på action men det har vi inte så det får väl bli fantasy :P

Iaf.. lekte med ljuset, skuggan och perspektivet en aning, det var rätt kul :P

Använde fotoreferens från en Elftown Action Pose Referense av Skydancer.

Vad tycks? :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

JeZZifelt
0

Shit, fattar inte hur du får till allt! Du lyckas få till allt även ur ett konstigt perspektiv och du verkar veta precis vart du ska lägga skuggan! Är imponerad! :o

idisen95
0

fantasy

Zabbio
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Tack! :) Fotoreferensen hjälpte mycket, jag hade den som bakgrund och ritade ut grunden (ni vet, cirkel för huvudet, streck-gubbe kropp osv) innan jag tog bort den, så det gör ju det hela med perspektiv mycket lättare :P En bild att öva på helt enkelt :) Efter att skissen var lagd och fotot borttaget ändrade jag läget på foten en aning. :P Lägger in grundskissen.

Angående skuggan så färglade/streckade jag bara allt som låg närmast vänster, efter det fyllde jag i där det såg för tomt ut och sist lade jag i en mellanton i varje färg :)

#2 jepp hamnade där

raggydoll
0

#1 Helt uppriktigt så verkar det vara du som har störst problem med att vi har flera kategorier, jag tycker medlemmarna verkar ha koll på hur de vill placera sina inlägg! Det är nog bara en vanesak, sedan kan man se kategorierna för vad de är: en supereffektiv metod för att hitta det man vill läsa mer om istället för att söka runt i en enda lång lista som heter Allmänt. Just my two cents Glad

Zabbio
0

Ja, jag har problem med det.. nu har man ju flera listor att söka igenom fr det mesta kan passa in lika bra på en hel rad olika.

Tycker inte att allt ska ligga under allmänt heller, men det msta som legat där och som kan flyttas nu kunde ha passat in i någon av de gamla kategorierna.

raggydoll
0

#5 Tja, jag beklagar verkligen att du stör dig så mycket på de nya kategorierna, det är riktigt tråkigt. Förhoppningsvis vänjer du dig snart och börjar se det positiva i förändringen!

Zabbio
0

Vi får se hur det blir.