Kritik - Vinter
Hej!
Jag vill gärna ga kritik på min teckning. Jag tränar till att bli konstnär men det kommer ta tid. Jag är bra 12 år så jag har inte tränat så många år. Det ska föreställa en varg somstår bakom en gran för att jaga rådjuret på det öppna fältet. Var ärliga är ni snälla för om ni skriver någon som är typ att den inte är fin är det ocksej för jag blir inte arg. 
Ställ gärna frågor.
Va roligt att du tränar för att bli konstnär! Och din ålder gör att du har gott om tid på dig för att bli riktigt bra.
Nu, till kritiken: Jag gillar rådjuret, men vargen känns inte speciellt verklighetstrogen. Den har en väldigt rosa nos och liknar lite mer en söt sagohund. Kanske du kan titta på lite olika bilder på vargar, så får du tips på hur du kan rita dem? Det hade varit roligt om du hade haft olika sorters träd, eller åtminstone varierat form och storlek på dem. Just nu är de för fint uppradade. Det hade varit effektfullt ifall du hade gjort vargens ögon gnistrande gula och även låtit den slicka sig lite om munnen. Då hade man fått lite ökad rovdjurskänsla 
Slutligen vill jag säga att det är bra att du sätter copyright och signatur på dina bilder! Det var något som min morfar (som var konstnär) alltid tutade i mig redan från barnsben, att man ska signera allt man gör, så blir det till en vana sen. Lycka till med din konstnärskarriär!!
# Tack 
Håller med #1, vargen kan bli bättre :) Rådjuret är fint, men trädgränsen kan bli lite minde uppradad. Kolla på foton! Du behöver ju inte rita exakt, men det ger en bra grund.
Snyggt jobbat!
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#3 Tack och det ska jag tänka på tills nästa gång. 
du kan också göra så att man ser båda öronen och att nosen på vargen är smalare
#5 okej ;)