Kritik - Dalmatin huvud
Hej!
Jag vill gärna ga kritik på min teckning. Jag tränar till att bli konstnär men det kommer ta tid. Jag är bra 12 år så jag har inte tränat så många år. Det ska föreställa en dalmatin som ni ser ;). Var ärliga är ni snälla för om ni skriver någon som är typ att den inte är fin är det ockej för jag blir inte arg. 
Ställ gärna frågor.

Jag känner många i din ålder som ritar lite bättre än du och fått antagligen lika lång tid på sig att träna så du behöver inte nämna din ålder eller hur länge du har ritat, det känns bara lite som ett försvar mot kritik. Men bli inte sur över det jag säger, är bara ärlig 
Sen till hunden, den känns lite rund huvad (om du förstår). Sedan sitter nosen konstigt och ögon känns lite tråkiga och döda… och sedan kan du försöka arbeta med hår strån och skuggningar…
Josefin
Medarbetare på Glamour I Fokus!
#1 okej ;) Tack
Tycker mest att du kunnat arbeta mer med ögat :)
kolla på ett kort och kalkera eller rita av då kan du karnske få känsla hur stora alla saker ungefär ska vara
annars så tycker jag att du inte ska säja att du vet att den är ful man ska tänka possitivt och då går det bättre :D
Jag blev rätt nöjd med den. Men ögat som ni snakkar om håller jag med er om att det ser litr kånstigt ut.