Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1083 ggr
martinasvensson
0

kritik och råd?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja igår så började jag rita på en bild som skulle föreställa våran gammla nordis och så här blev den.

jag är verkligen inget proffs på att rita och har ingen aning om va jag använde för pennor, bara att det var blyerts eller grafitpennor som jag nyss har lärt mej att det heter Tungan ute

jag är ganska nöjd för ni ska veta att jag typ aldrig gör klart bilder som jag har börjat på. och den här är nästan klar. skulle villa ha den mörkare på flera ställen men jag har ingen mjukare penna (som jag också nyss har lärt mej att det heter)

men vad tycker ni? vad kan jag förbättra? tycker ni att den är skit ful så skriv det och berätta vad som är fult ;)

jag blir inte ledsen så var inte rädd att skriva vad ni tycker :)

Zabbio
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker att den ser bra ut :) Men manen är lite väl jämn och slät på överlinjen, se efter hur håret faller och rita varje hårstrå (eller snarare ''klump'' av strån) som det ligger; sticker upp från mankammen innan det böjer sig. Det ser ut som om du ritat en hjälplinje och försökt få håren att växa från den, om du förstår hur jag menar? :) Jag tar mig friheten att slänga in en bild på hur hästman vanligtvis ligger, för att visa ad jag menar. Säg till om du vill att jag ska ta bort den :) (nu bryter jag mot mina egna regler om att lägga in bilder i andras trådar :O Hoppas verkligen att du inte har något emot det..)

På en välryktad häst ligger manen visserligen jämnt - ända tills hästen ruskar på huvudet :P Men även då går den uppåt lite innn den böjs. I fartvind ligger den naturligtvis inte ner, men sättet den växer på påverkar ändå hur det faller :) Vanligtvis flyger den mer längre bak på halsen och sprider ut sig uppåt där..

Annars är det lite djupare skuggor och lite mer övning så är du snart proffs! Hittar inget direkt att ge kritik på :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

martinasvensson
0

ja jag förtsår vad du menar :) har inte tänkt på det men när nu säger det så ser det ganska dumt ut :p nått att tänka på Skrattande