Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-människor
Läst 1430 ggr
Choklad
2009-04-20 12:42
0

Hur ?

Jag har lite svårt att få näsan på mina porträtt att bli i "rätt storlek". Man har ju olika näsor alla, men jag tycker att de näsor jag ritar blir för långa på något sätt, så att det ser onaturligt ut. Finns det någon som kan ge ett tips om hur jag ska göra för att det ska se naturligt  ut?

Området mellan munnen och näsan blir inte som jag vill ha det…

U R us

xLillaMy
2009-04-20 15:38
0

Stödlinger?

raggydoll
2009-04-20 16:56
0

Det skulle hjälpa ifall du postade någon bild på hur det kan se ut när du försöker rita näspartiet. Då går det lättare att bedöma ifall de näsor du ritar faktiskt är felproportionerade, eller om det bara är något du upplever. Utöver detta tycker jag att du ska studera lite ansiktsproportioner. Det är oerhört svårt att rita frihandsporträtt utan att känna till huvudets och ansiktets proportioner.

Jag rekommenderar dig att du går in och tittar på den här sidan, där det finns en massa bra tips (den är på engelska).

http://www.portrait-artist.org/face/structure2.html

Hoppas detta hjälper!

Livzson
2009-04-20 19:21
0

Det varierar mycket hur man skissar och ritar.

Bredden på näsorna jag ritar brukar oftast vara lika långt som det är mellan de två ögonvråna. Längden på näsan är väldigt fritt men leta gärna efter olika ansikten och näsor så du ser hur de olika proportionerna kan se ut och hur pass olika de faktiskt kan vara.

// Lisa, medarbetare på Twilight