Tecknartävling!
Ja du har kommit rätt!
Ja nu ska jag alltså precis som många andra duktigare tecknare gjort starta en tävling. Denna tävling hålls i 1månad från och med i dag 1:a MARS och håller på tills 1:a APRIL så du borde ha gott om tid på dig att klura ut något skojjigt att bidra med. Priset är olika i varje tävling, det är olika teman samt olika bestämda motiv.
Datum: 1/3 - 1/4 - 09
Pris för vinst: Äran!
Tema: Djur, valfritt
Ja så nu får ni skynda er att fatta eran penna och skissa på erat bidrag. För att vara med så får ni skriva att ni är med först så att ni är med! Det är begränsat med platser så skynda er!
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Ingen som vill va med?
Är det valfria djur som tema?
Det finns redan så många tävlingar med ära som priset, kanske därför ingen är med ^^

#2 Ja det är valfritt djur som gäller 
#3 Har du någon annan idé på pris eller? :p
#4 Fin ! Har du ritat den eller har du bara gjort effekter? Ser lite så ut :P
# 4 - Det där kan väl ändå inte kallas för teckning! Det är ju ett foto som du har redigerat i PS.
# 5 - Tack för svar. Jag tecknar gärna djur men tror jag avstår från tävlingen 

#10 Är inte det där ett foto?
Josefin
Medarbetare på Glamour I Fokus!
# 10 - Det där är väl ingen teckning. Vem som helst kan ju se att detta är ett foto.

Nej, det är inte ett foto, det är en pastell teckning.

Okej efterssom jag inte kan ändra på artikeln eller inlägget så gör jag så att jag skriver vilka som är med här: ( Hittils i alla fall )
1. Juicefine (Bidrag på #9)
2. Sotgurkan (Bidrag på #8)
3. Kvitter (Bidrag på #10)
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Men jösses vad folk är misstänksamma då! :-)
Går man in på Kvitters devianArt kan man se bilden i lite större upplösning, och där ser man att det är tecknat- om än fantastiskt detaljrikt och fotorealistiskt.
Kvitter, hoppas det är ok om jag länkar? kattbilden
Helt fantastiskt fin måste jag säga, den tar verkligen andan ur en! 
Det må vara jag som är "folk" då. Men nog kan jag se skillnad på ett foto och en tecknad eller fotomanipulerad bild.
# 19 - Jag har varit inne på Kvitters sida och kollat, så jag får väl be om ursäkt och ta av mig hatten för ett skickligt tecknande.
För övrigt så håller jag fast vid mina åsikter att det finns en del fotomanipulationer som är självklara sådana och inga teckningar.

Okej #18 Jättefint bidrag! Skriver upp dig då!
4. Gunilla-R (Bidrag på #18)
#15 Tyvärr får du ej ställa upp med den bilden då jag själv tycker att det inte är något tecknande. Själv vet jag att det bara är en genväg att rita i bildredigeringsprogram men att sedan rita på en bild och ställa upp det tycker jag tyvärr är fusk. Okej om du bara lägger upp den bilden som kritik på färgläggning men itne ställa upp med den i en tävling. Och den är ju bara ritad på bilden rakt av inte inspirerad så tyvärr skrivs du inte upp 
en lite äldre bild men jag hoppas jag kan tävla med den ändå^^ hehe
P.S nej, den är inte avmålad av någon Lena fureberg. men jag hade denna typ av stil för ett par år sedan då jag var väldigt lena furebergsintreserad:) säger detta eftersom många frågesätter mina äldre bilder.
Min blogg: SweGizmo.se

ahhh jag vill va med håller på med e nuuu (hoppas ingen hinner före)
nu laddar bilden
Jag vill vara med men jag ska bara teckna ut något 

Ok, du måste helt enkelt göra en artikel/handledning i att rita med pastell! :O Jag tvingar dig med min..eh.. laserblick! *stirra* :P
Ska sätta igång med ett litet bidrag nu.. måste det vara ett riktigt djur eller funkar det med ex. en drake eller så? :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Ställer upp med min lilla GP-tös då :)
Gjord i PS cs3. Tog någon h. Tråkigt nog har jga fortfarande inte kommit på någon bra bakgrund..

~ Erry

Många jättefina bilder ju :) Men #9 Den var speciellt väldigt vacker och detaljerna på tränset jättefint ju :)

Okej! Nu börjar det dra ihop sig bara några få dagar kvar! När 1 April är uppnått börjar jag gå igenom bidragen. Jag kanske inte skrivit detta men jag komemr ha några kategorier:
Kategori Digital
1.Hund
2.Häst
3.Övrigt
Kategori Papper
1.Hund
2.Häst
3.Övrigt
Så jag kommer att kategorisera bidragen själv så kan sammanlagt 6stycken vinna äran och sedan så väljer jag även ut 1st per kategori som vinner hela kategorin. Alltså kan 6st vinna i de små indelningarna och sedan kan 2st vinna den stora äran. En för Kategori Digital och en för Kategori Papper.
So good luck everybody!
jag kommer inte vinna jag borde gort en finare
När kommer resultatet? :)
Några inlägg angående fusk är borttagna.
När kommer resultet? 
Det var ett tag sedan TS loggade in :)
Vi får vänta lite till annars avslutar jag tävlingen.
Okey :)
jaha , känmner ingen ts dåå?
Kan jag vara med?