Teckning iFokus

Teckning

Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 5411 ggr
Ebbafoto
0

Tecknartävling!

Ja du har kommit rätt!

Ja nu ska jag alltså precis som många andra duktigare tecknare gjort starta en tävling. Denna tävling hålls i 1månad från och med i dag 1:a MARS och håller på tills 1:a APRIL så du borde ha gott om tid på dig att klura ut något skojjigt att bidra med. Priset är olika i varje tävling, det är olika teman samt olika bestämda motiv.

Datum: 1/3 - 1/4 - 09

Pris för vinst: Äran!

Tema: Djur, valfritt

Ja så nu får ni skynda er att fatta eran penna och skissa på erat bidrag. För att vara med så får ni skriva att ni är med först så att ni är med! Det är begränsat med platser så skynda er!

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Ebbafoto
0

Ingen som vill va med?

Ayena
0

Är det valfria djur som tema?

Migoff
0

Det finns redan så många tävlingar med ära som priset, kanske därför ingen är med ^^

Denna kommentar har tagits bort.
Ebbafoto
0

#2 Ja det är valfritt djur som gäller Flört

#3 Har du någon annan idé på pris eller? :p

#4 Fin ! Har du ritat den eller har du bara gjort effekter? Ser lite så ut :P

Ayena
0

# 4 - Det där kan väl ändå inte kallas för teckning! Det är ju ett foto som du har redigerat i PS.

# 5 - Tack för svar. Jag tecknar gärna djur men tror jag avstår från tävlingen Flört

sotgurkan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kul att vara med gjorde en liten tolig för ca 5 min sen tar med den

Juicefine
0

Bidrar med denna teckning! :)

Kvitter
0

Hmm, anter att jag kan vara med med ett porträtt jag gjort på min ena katt då. Tungan ute 

Pastell pennor på velourpapper.

Honungskaka
0

#10 Är inte det där ett foto?

Josefin

Medarbetare på Glamour I Fokus!

Ayena
0

# 10 - Det där är väl ingen teckning. Vem som helst kan ju se att detta är ett foto.

Kvitter
0

Nej, det är inte ett foto, det är en pastell teckning.

Ebbafoto
0

Okej efterssom jag inte kan ändra på artikeln eller inlägget så gör jag så att jag skriver vilka som är med här: ( Hittils i alla fall )

1. Juicefine (Bidrag på #9)

2. Sotgurkan (Bidrag på #8)

3. Kvitter (Bidrag på #10)

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Casiopeia
0

Men jösses vad folk är misstänksamma då! :-)

Går man in på Kvitters devianArt kan man se bilden i lite större upplösning, och där ser man att det är tecknat- om än fantastiskt detaljrikt och fotorealistiskt.

Kvitter, hoppas det är ok om jag länkar? kattbilden

Helt fantastiskt fin måste jag säga, den tar verkligen andan ur en! Skrattande

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Ayena
0

Det må vara jag som är "folk" då. Men nog kan jag se skillnad på ett foto och en tecknad eller fotomanipulerad bild.

Ayena
0

Här kommer mitt bidrag. Min förra katt som jag teckade i PSP med mus.

Casiopeia
0

#17 Menade inte dig specefikt, det har varit många som varit flitiga att ifrågasätta och anklaga på sista tiden tycker jag. Jag litar på Kvitter och tycker att denna bild liksom mycket annat hon gjort ser ut att vara handritat, om än väldigt skickligt. Flört

Ayena
0

# 19 - Jag har varit inne på Kvitters sida och kollat, så jag får väl be om ursäkt och ta av mig hatten för ett skickligt tecknande.

För övrigt så håller jag fast vid mina åsikter att det finns en del fotomanipulationer som är självklara sådana och inga teckningar.

Ebbafoto
0

Okej #18 Jättefint bidrag! Skriver upp dig då!

4. Gunilla-R (Bidrag på #18)

#15 Tyvärr får du ej ställa upp med den bilden då  jag själv tycker att det inte är något tecknande. Själv vet jag att det bara är en genväg att rita i bildredigeringsprogram men att sedan rita på en bild och ställa upp det tycker jag tyvärr är fusk. Okej om du bara lägger upp den bilden som kritik på färgläggning men itne ställa upp med den i en tävling. Och den är ju bara ritad på bilden rakt av inte inspirerad så tyvärr skrivs du inte upp Gråter

SweGizmo
0

en lite äldre bild men jag hoppas jag kan tävla med den ändå^^ hehe

P.S nej, den är inte avmålad av någon Lena fureberg. men jag hade denna typ av stil för ett par år sedan då jag var väldigt lena furebergsintreserad:) säger detta eftersom många frågesätter mina äldre bilder.

Min blogg: SweGizmo.se

Casiopeia
0

Anmäler mig också med ett porträtt på min gamla råtta Tant Brun. Ritad med färgpennor.

Passade mig väldigt noga för att inte göra den för realistisk som ni kan se *viftar med stora ironiflaggan* Flört

Melindafoto
0

Hej hej jag anmäler mig med denna bild då Tungan ute

idisen95
0

ahhh jag vill va med håller på med e nuuu (hoppas ingen hinner före)

idisen95
0

nu laddar bilden

idisen95
0

här kommer en räv i tuch

JossefinD
0

Anmäler en teckning på min mormor och morfars hund Ixie :) (bildkvaliten blev jättedålig då jag fått fotografera in den)

Jossangizmo
0

Jag vill vara med men jag ska bara teckna ut något Flört

ZorroR
0

Detta ska likna en

Guldhamster, som har färgen sobel :)

ZorroR
0

Kan jag byta ?

Jag ändrade min bild lite! Då nosen inte såg ut som en nos XD

Zabbio
0

Ok, du måste helt enkelt göra en artikel/handledning i att rita med pastell! :O Jag tvingar dig med min..eh.. laserblick! *stirra* :P

Ska sätta igång med ett litet bidrag nu.. måste det vara ett riktigt djur eller funkar det med ex. en drake eller så? :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
0

Ska försöka göra en vettigare innan tiden går ut, men har mycket att göra..

(Satt 1,5 timme med en annan bild men insåg att jag inte alls var nöjd med den whatsoever och gav upp.. så det får bli denna, iaf för nu..)

[Majbot]
0

Detta är mitt bidrag, gjord i ph CS 3 ^^,

Erry
0

Ställer upp med min lilla GP-tös då :)

Gjord i PS cs3. Tog någon h. Tråkigt nog har jga fortfarande inte kommit på någon bra bakgrund..

Hamzter95
0

Många jättefina bilder ju :) Men #9 Den var speciellt väldigt vacker och detaljerna på tränset jättefint ju :)

Ebbafoto
0

Okej! Nu börjar det dra ihop sig bara några få dagar kvar! När 1 April är uppnått börjar jag gå igenom bidragen. Jag kanske inte skrivit detta men jag komemr ha några kategorier:

Kategori Digital

1.Hund

2.Häst

3.Övrigt

Kategori Papper

1.Hund

2.Häst

3.Övrigt

Så jag kommer att kategorisera bidragen själv så kan sammanlagt 6stycken vinna äran och sedan så väljer jag även ut 1st per kategori som vinner hela kategorin. Alltså kan 6st vinna i de små indelningarna och sedan kan 2st vinna den stora äran. En för Kategori Digital och en för Kategori Papper.

So good luck everybody!

idisen95
0

jag kommer inte vinna jag borde gort en finare

Juicefine
0

När kommer resultatet? :)

Jossangizmo
0

En dalmatin :)

Zabbio
0

Några inlägg angående fusk är borttagna.

JossefinD
0

När kommer resultet? Flört

Zabbio
0

Det var ett tag sedan TS loggade in :)

Vi får vänta lite till annars avslutar jag tävlingen.

JossefinD
0

Okey :)

idisen95
0

jaha , känmner ingen ts dåå?

[Sniff]
0

Kan jag vara med?