Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 3935 ggr
JeZZifelt
0

Valp i torrpastell

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Beställde ett set med torrpastellpennor förra veckan och fick dom nu i torsdags.
Igår kväll testade jag dom och detta är resultatet som jag gärna vill ha lite kritik på.

Det är första gången jag tecknar (seriöst) med torrpastellpennor så det vore kul att höra var ni tycker.

Tyckte själv att det var lite svårt att få till alla smådetaljer, så pälsen blev inte riktigt som jag ville att den skulle bli, men det kan även ha berott lite på pappret jag använde.

Men ös på med kritik nu. :)

SweGizmo
0

jätt söt:D du är ju jätte duktig:)

Min blogg: SweGizmo.se

[Buppie]
0

ååå jättefin, gud vad duktig du är :D

Har du ritat av en bild eller direkt ur fantasin?

Sjukt fin var den allafall Skrattande

JeZZifelt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 & 2
Taack så jättemycket för allt smicker.. *rodnar här* ^^
Är inte tillräckligt bra för att få till alla proportioner på pricken rätt om jag målar direkt ur fantasin, utan att ha något att kolla på (får jobba på det, skulle vara jättekul att kunna :D), så detta är bilden jag kollat på och försökt efterlika littegrann. ^^
Vet att jag inte fångade valpens blick exakt som på fotot, men det var inget jag direkt var ute efter att få. Jag ville bara se proportioner, skuggor o.s.v.

[Buppie]
0

Tycker nästan teckningen blev finare än kortet Tungan ute

raggydoll
0

Det ser bra ut! Man kan inte förvänta sig att få allt perfekt med små detaljer i första bilden. Jag tycker du ska vara nöjd och se detta som en jättebra start på din utveckling i målning med pastellpennor

JossefinD
0

Herregud vad fin :O

Link-
0

Har ingen kritik. Fattar inte hur man kan vara så duktig Glad

JeZZifelt
0

#4 Haha, det vet jag inte om jag håller med om riktigt, men det var väldigt snällt och smickrande sagt. ^^

#5 Tack så jättemycket! :) Ja, man kan ju hoppas på att det bara blir bättre och bättre. :D

#6 & #7
Tack så jättemycket för alla snälla kommentarer, det gör mig jätteglad! ^^ :D

Zabbio
0

Otroligt söt! Och fluffig päls! :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Adina
0

Jättegullig! :D Pomeranian ?

JeZZifelt
0

#9 Tack :D Haha, ja som en liten fluffig nallebjörn. ^^

#10 Tack :D Ja, det är det. :) Det är nog den absolut sötaste hundrasen enligt mig. :D Så fluffiga, hehe. ^^

JeZZifelt
0

Har en liten OT-fråga här.
Jag har fått flera förfrågningar från vänner om jag kan måla av deras djur och de undrar hur mycket betalt jag ska ha för det. Jag säger att jag inte vill ha något betalt men de säger att jag lägger ju ändå ner min tid på deras teckningar, och det kan jag ju iofs hålla med om, men det är ingen "big deal" för mig eftersom de är mina vänner. ;) Men eftersom fler och fler frågar så blir det ju långa "köer" till slut och då funderar jag på om man kanske skulle börja ta lite betalt.
Men det är jättesvårt att veta hur mycket jag ska ta! Ska man sätta fast pris eller ta timlön, eller hur ska jag göra? Och vad är rimligt?
Vad skulle ni kunna tänka er att betala för mina teckningar?
(gå in på http://galleri.jennifernilsson.se och kolla i teckningsgalleriet så ni ser vad jag tecknat)

JossefinD
0

Vänner kanske skulle kunna betala 100 kr :) som kompispris… men jag hade kunnat betala 300 kr för en sådan teckning xD

raggydoll
0

Räkna först ut vad materialet kostar dig, sedan hur många timmar du suttit. När man är nybörjare kan man oftast inte ta ut en speciellt hög timlön, men självklart ska du ha kompensation för det du gör! En teckning i mindre format tar oftast kortare tid än en teckning i stort format, och på så sätt kan man också styra priset lite. Ett fast pris har sina fördelar, det kan ju kännas knäppt att behöva nämna en summa efter att tavlan är färdig, jag menar, tänk ifall de inte vill köpa den för att det är mer än vad de ville ge! Hundra kronor tycker jag dock är rena rånet! (för dig alltså!). Då kan man lika gärna ge bort teckningen. Börja prissättningen vid 500kr och gör ett noggrant arbete så kan du snart ta ut mer. Det är nämligen inte speciellt kul om man gett bort teckningar en längre tid och sedan vill arbeta mer seriöst och måste höja priset från 0kr till kanske 1000kr (eller mer) för att klara av att försörja sig. Då finns risken att dina forna "kunder" drar åt sig snål-öronen Flört

idisen95
0

jättefin

idisen95
0

100 krono rtill kompisar och mer till andra

Agda
0

Superfin! =)

Tiiril
0

Snyggt! Tycker du lyckades få till den bra. :)

JeZZifelt
0

#14 Det låter ju smart. :) Tack för alla tips!

Tack resten för era värmande kommentarer! :D

[Sniff]
0

Supersnyggt! Kollade hemsidan och jag tycker att du ritar katter jättebra<33

JeZZifelt
0

#20 Åh, tack så mycket, vad roligt att höra! :D

Emaljoh4
0

Vad duktig du är!!!! :D Du är superduktig… Har ingen negativ kritik att ge! =) (ser intte sånt ;) då jag inte kan rita alls)

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

JeZZifelt
0

#22 Tack så mycket för komplimangen hörru! :D

[Sniff]
0

Hunden är underbar<33

JeZZifelt
0

#24 Åh, tack så jättemycket! :D

Choklad
0

Vilken sötingGlad Jag tycker att du har fått med mycket känsla i bilden, och den är bra gjord. Det är ganska svårt att färglägga med pastell..men du kan ..

U R us

JeZZifelt
0

#26 Tack! Det värmer att höra! :)