Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1857 ggr
Ayena
0

Kritik på skiss

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har gjort en skiss till en målning, och vill bara höra spontana kommentarer.

Jag kommer att börja måla på fredag/lördag.

Casiopeia
0

Ser fint ut! Kroppen och proportionerna är bra. Är det vingar i bakgrunden? Om du tänkt göra dom som fågelvingar skulle jag nog tycka det var bättre om det var lite smalare/graciösare, nu ser de lite knubbiga och avkapade ut. Ska du däremot göra dom som "ljus" som du gjorde på din love-angel-bild tycker jag formen funkar bra. Skulle iof tycka att det såg bättre ut om båda vingarna veks mer ut åt sidan, med tanke på att ängeln vrider överkroppen- nu ser det ut som de är sedda rakt framifrån. Förstår du hur jag menar? Kanske kunde själva kompositionen på bilden bli mer spännande om ängeln inte satt mitt i bild, men det beror ju också på hur du ska göra med bakgrund och så.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Ayena
0

Vingarna är den yttre linjen. De ska jag göra som på Love Angel att jag drar ut det ljusa. Tänkte att jag skulle försöka få till lite fågelkänsla i dessa vingarna. Och du har rätt vikningen av vingarna. Jag har inte så stor bakgrund eftersom jag har begränsad storlek av duken, men jag kan ju för den skull skjuta henne lite åt höger……….. funderar…………Obestämd

Bakgrunden hade jag tänkt vara mörk och lite diffus. Färgerna ska vara ametist-färger i olika nyanser utom huden som ska vara hudfärgad och vingarna som väldigt ljusa (naturligtvis). Hade tänkt att hon skulle sitta på en stor ametist Glad

Casiopeia
0

Åh, vad läckert! *gillar ametister*

Ayena
0

Nu då ??Tungan ute

Tiiril
0

Fin komposition. Snygg figur. Jättesnyggt med lite "spetsigare" vingar. Ser fram emot att se slutresultatet! :)

Casiopeia
0

Det var bättre! :-)

Ayena
0

Tackar o bockar Glad

SweGizmo
0

ser bra ut:) du får visa resultatet sen^^

Min blogg: SweGizmo.se

linhof
0

jättefin gunilla Glad 

Jag skulle kunna tänka mej hennes vingar i en lite "högre" mer upprätt position…… men de spetsiga vingarna var bra Glad

DarkAnge1
0

Om du vill att hon ska kunna flyga tror jag att det skulle vara bra med större vingar :P

Ett litet tips, skulle vara fint med en fågel i bilden som hon kanske kollar på, eller något annat hon kollar på. Beror på om du vill att hon ska kolla funderande, drömmande i vattnet..? är det vatten?
(vet inte varför jag tänkte på det)

DarkAnge1
0

Lite sen kommentar :P

Ayena
0

Så här blev slutresultatet. Målningen är levererad till sin ägare för länge sedan Flört

Oriel
0

#12 Jättesnyggt! :D

-' Rebecca Johansson

Ayena
0

Tackar så mycket :-)

idisen95
0

jaa fint

Agda
0

Supersnygg!Skrattande

[Popcorni]
0

Vad fint resultatet blev! Glad

Ayena
0

Tack så mycket :-)

[Sniff]
0

Den blev jättefin! Färgen är underbar<33 (klänningen) (A)

Ayena
0

Det verkar vara läge för att göra en ny ängel med inspiration från kristaller och stenar Flört

DarkAnge1
0

:o Vad snygg den blev!

[Sniff]
0

#20 Ja, gör det;)