Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 4982 ggr
JeZZifelt
0

Hjälp! Jäkla häst :P

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Några utav er kanske minns att jag för någon månad sen hade gjort en teckning på min kompis häst som hon bett mig rita av. Blev aldrig riktigt nöjd med bilden och den har bara legat på hyllan och samlat damm i väntan på att jag ska fixa den. :P
Men i helgen bestämde jag mig för att göra något åt det och gjorde då om hästen helt från scratch. :P

Nu är den "klar" men är fortfarande inte nöjd. :/ Fattar inte riktigt vad jag gör för fel, så jag tänkte att kanske ni kunde berätta det för mig? xP

Här är teckningen.

JeZZifelt
0

Den enda bild jag har att titta på är rätt dålig, så det kan väl vara det som påverkar resultatet en del, men känns som att jag borde kunna "fånga" hästen på teckningen ändå, men känns inte som jag lyckats med det.
Här är iaf bilden som jag har att titta på. (Blir väldigt dålig kvalité när jag zoomar in huvudet)

Gasoline
0

Tyckte det va jättefint! Det ända som ser lite skumt ut är området vid höger öga, det ser ganska platt ut… Men jag tycker att det gör det på bilden oxå, men det ger ett konstigt intryck. Kanske därför du inte är nöjd? Själv skulle jag vara överlycklig om jag kunde teckna som du!

JeZZifelt
0

#2 Ja, det har du rätt i! Vet bara inte riktigt hur jag ska göra för att få den att inte se lika platt ut.. :P Något förslag? ^^
Tack så mycket!

Gasoline
0

#3 Han kanske kan bulla ut det lite? Vet faktiskt inte då jag knappt kan rita en streckhäst =P

Zabbio
0

Vacker! Det enda jag kan tänka på är att halsen ser ut att sitta fast konstigt på huvudet vä. sida från oss), färgteckningen kan vara mer definjerad och ganashen/kinfden kan ändras lite.. men nu har jag verklgen letat fel :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

JeZZifelt
0

#5 Tack så mycket för tipsen! På vilket sätt skulle du vilja ändra ganashen menar du? :)

Zabbio
0

#6 Svårt att beskriva.. (jag är extremt hjälpsam, eler hur ;) )

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

raggydoll
0

Jag fick för mig att det var något med håret..fast jag kan verkligen noll om hästar och har aldrig försökt att rita av en. Men jag har vuxit upp brevid ett stall så jag har sett ett antal hästar om det räknas Flört Det jag tänkte var att hästhår har en annan, grövre kvalitet än människohår, och att håret på din bild ser mer människolikt ut. Fast jag kan vara totalt fel ute här…Ni hästexperter får rätta mig ifall jag har fel.. Sen skulle du kunna göra övergången mellan hästens fläckar (pinsamt, det har säkert ett fint namn men jag tror du förstår vad jag menar) mjukare. Så att de ser ut att tillhöra huden mer. I övrigt tycker jag att du har lyckats väldigt bra med hästansiktet och jag gillar den mjuka stilen som teckningen har. Jag tror din vän blir nöjd!

JeZZifelt
0

#7 Jaja, men då förstår jag preciis! ;) Haha, ja men ditt förra inlägg var ju väldigt hjälpsamt :D hehe ^^

#8 Menar du håret på sidorna då eller? För luggen tycker jag ser ganska grov ut redan men du kanske vill ha den ännu "grövre"? ^^

Tack så mycket för tipsen!

Kommer inte ha möjlighet att rätta till problemen förrän påsklovet börjar eftersom jag inte är hemma tills dess, men då vet jag iaf vad jag ska sätta igång med när jag väl är hemma! ;)

raggydoll
0

#9 Ja, jag menade håret på sidorna. Det skulle jag ha varit tydligare med!

Tiiril
0

Det var en väldigt knepig vinkel hästen håller huvudet i!
Det enda jag kan se är att högra ögat sitter lite för långt in och kanske lite, lite för högt upp.
Annars ser det jättebra ut, tycker du har lyckats fånga hästens milda uttryck bra!
Ett tips för att få rätt ögonhöjd är att rita ett kors mitt i ansiktet. Dra ett streck efter nosryggen och ett mellan ögonen så blir det lättare att se hur de ska placeras. Hålls huvudet snett blir det ett snett kors

raggydoll
0

#11 Ögonen ska inte sitta i jämnhöjd eftersom hästens huvud är lätt lutat. Då blir det automatiskt en vinkel som gör att ögonen ser ut så som de gör på teckningen. Ögonen sitter enbart i jämnhöjd om djuret eller människan tittar rakt framåt. Titta på hennes referensbild så får du se vad jag menar!

Tiiril
0

#12  Jo, jag vet, därför skrev jag till att "korset" också blir snett om huvudet hålls snett..svårt att förklara
såhär i text! ;P  Skickar med en bild som illustrerar hur jag menar, hoppas det är ok.

raggydoll
0

#13 Jag skrev mitt inlägg innan du ändrade ditt Glad

Det var en bra illustration!

Tiiril
0

#14  Ok, jo jag såg att det jag skrev kunde misstolkas. Jag tycker det är svårt att förklara med enbart ord, speciellt över nätet där det inte finns någon "ton". Det är lättare att visa. Tack  :)

raggydoll
0

Ja, jag är alltid rädd för att jag ska misstolkas som en elak besserwisser när jag skriver inlägg Förvånad

Tiiril
0

Samma här! Det man skriver kan tolkas på så många olika sätt . Jag brukar försöka utgå från att den som skriver bara menar väl och hoppas att andra också gör det. Skrattande

idisen95
0

jag tycker den är jättesnygg

JeZZifelt
0

#11 Jag måste bara fråga om du menar hästens högra öga eller högra ögat sett från vårt håll? ;) Antar att du menar hästens högra öga men måste bara göra mig säker. :P

Tack så mycket för tipset och den förklarande ritningen! :)

Tror ni att jag ska rita vänsterögat (hästens vänster) lite längre in? På ritningen som du, Tiiril, gjorde såg det ögat ut att vara längre in och det såg bättre ut på något sätt. ;P Vad tror ni?

JeZZifelt
0

#10 Okej, då förstår jag dig. :) Tack!

Toaden
0

Jag är inte alls särskilt duktig och ska väl inte säga något alls om teckning x) Men mulen kanske är i fel vinkel? Ögonen ritade åt sidan men mulen rakt fram? :)

JeZZifelt
0

Nu har jag pillat lite med den, och blev liiite nöjdare denna gång. :) Duger den att lämna bort så här eller fattas det något, ser den fortfarande konstig ut enligt er?

Choklad
0

Den är ju hur fin som helst. Du kanske vill att den ska vara exakt som hästen på fotot? Men då blir det ju inte din personlighet över den. Jag ser inget fel utan det är en fin bild, bra gjord.

Glad

U R us

Emaljoh4
0

Tycker också den är fin!! =)

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

JeZZifelt
0

#23 Tack! :D Jag försöker få den så lik som möjligt, men vet inte varför jag inte riktigt lyckas.. ;P

#24 Tack så mycket! :)

beliivelove
0

man ska aldrig lyckas igentligen för då kan man inte bli bättre:P <3 Oh du är skiiit duktig

Choklad
0

Den är så lik som möjligt redanGlad

U R us

JeZZifelt
0

#26 Hehe nej det är ju sant ;) Taaaack, snällt sagt! :)

#27 Åh tack så mycket! :)

KallaMigMimmi
0

Jag tycker du kan ge bort den och vara ricktigt nöjd^^

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Tiiril
0

Japp, du uppfattade rätt! Flört

Instämmer helt med föregående inlägg, det blev ett porträtt du kan vara stolt över! Glad

JeZZifelt
0

#29 & 30

Tack så mycket! :D Nu är den överlämnad till sin nya ägare. ;P :)

beliivelove
0

Vad sa hon nu då<3 Blev hon överaskad ;)

[Sniff]
0

Den kommer nog att hänga vid sängen elr ngt^^ Bästa platsen i rummet;)Den är så fin<33

SweGizmo
0

tycker den var söt:)

Min blogg: SweGizmo.se

JeZZifelt
0

#32 Hon tyckte den var superfin och var väldigt nöjd och så :) Tur var väl det ;)
#33 Hehe, tack så mycket du! ;D
#34 Taack! :D