Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1409 ggr
Siberit
0

Kvinna m lejon - kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, målade förra månaden en tavla till min kompis i födelsedags present, tänkte göra min egen bild av tarot kortet styrka.

Och det var såhär :

Blev själv jättemissnöjd med ansiktet (asså ögonen och mun)

Tar tacksamt emot konstruktiv kritik. Glad

raggydoll
0

Kul idé! Jag hade gärna sett att hon smekte manen på lejonet, det hade återknutit kopplingen till tarotkortet ännu mer. Men jag tycker du har lyckats bra över lag. Lejonet ser lite ut som ett får, speciellt med tanke på den ljusa pälsen och benen. Men ansiktet ser lejonlikt ut i varje fall. Jag gillar kvinnans kläder, de har härligt liv och rörelse i dem. Ansiktet kanske du hade kunnat få till lite bättre, precis som du själv anmärkt på. Ögonen ser lite läskiga ut när de är helt blåa och inte har någon ögonvita eller synlig pupill. Huvudet är lite för långsmalt och munnen lite för stor. Men hårfärgen är passande. Lita Narnia och isdrottningen över teckningen! Sen undrar jag över de vita färgfläckarna som är på klänningen. Ska de vara där?

SusannAlg
0

Jag tycker att det ska vara lite mer färg på lejonet. Huvudet på tjejen känns väldigt ovalt, hårfästet ser lite lustigt ut. Ögonen är för markerade på nåt sätt.

Kläderna tycker jag att du lyckats superbra med!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Zabbio
0

Då får jag väl gå emot alla och säga att jag gillar ansiktet :P Inte för att det är så väldigt detaljerat, kanske mer för att det saknar detalj..

Däremot hade jag gärna sett mer Kontrast och detalj på lejonet.. kanske låtit benen tonas av ch försvinna in i bakgrunden litegrann..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Siberit
0

Tack, jo hade lite tidspress när jag målade så "kladdade" bara ihop lejonet :P

Färgfläckarna är från våran scanner, och fixade pupiller och ögonvita precis innan jag gav bort bilden :P

Men ni kom med jättebra tips tack så mycket Glad

Och kul att ni gillade kläderna, jag avr inte super nöjd menmen Tungan ute

Dollis
0

Jag tyckte att bilden var jättebra. Det behöver inte se ut som det gör i verkligheten, det är känslan i bilden som är intressant. Jag känner att kvinnan och lejonet har en nära kontakt - trots att de inte rör varandra.

Mycket bra!

Siberit
0

Tack så mycket :D