Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1623 ggr
Mimmie94
0

Pion i blyerts

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hittade en bild jag gjorde i sommras, en bild på mammas pion från trädgården :) gjode klart den nu. Ge kritik :)

blev lite onöjd med vasen, några tips på den? :)

Mimmie94
0

ingen? :(

Zabbio
0

Lite mer markerade skuggor kanske :) Låt en ljus rand visa konturen istälet för en mörk ibland osv, och tänk på att vattnet i vasen är innanför den innersta sidan av glaset; rita det inte ända ut til kanten :)

Men fin annars.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Mimmie94
0

tack tack :)

Sofiae
0

Fin teckning!

Du kunde ha skuggat lite kraftigare. Vasen är lite "kurvigare" på höger sida än på vänster men det tycker inte jag gör något.

Teckna på och visa gärna fler bilder här.

raggydoll
0

Teckningen är fin. Den ser dock snarare ut som en skiss än en färdig bild, och det beror på att den är så ljust skissad och saknar levande Kontraster mellan ljus och skugga. Därför kan du gott fortsätta vidare och använda skissen som förlaga till en mer bearbetad teckning.

Angående vasen så ska inte vattnet gå ända ut till kanten eftersom glaset i sig har en viss tjocklek. Studera referensobjektet noga och rita precis det du ser (inte det du TROR att du ser, hjärnan spelar oss alltid många trick!!). Så småningom kommer du se mer detaljer och få en ännu mer korrekt och realistisk återgivning av verkligheten.

Mimmie94
0

Raggydoll: tack tack :) Jo, måste ut och plocka en ny bukett, så jag kan kolla glaset på vasen :)

angående att det ser så ljust ut är för att min scaner helt seriöst äter färg :(

men du har helt rätt, jag kan fortsätta mer på den :)

raggydoll
0

#6 Lägg gärna upp den igen ifall du beslutar dig för att jobba vidare med den!

Mimmie94
0

#7 ska se om jag hinner, håller på med en utställning i skolan så typ all min tid går åt det ;)  Men ska försöka hinna :)