Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1443 ggr
Dollis
0

Min talva

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Jag skulle gärna vilja veta vad ni tycker om denna.Glad

raggydoll
0

Det som slår mig mest är att kvinnokroppen har mycket förvridna proportioner. Det ser nästan ut som om rumpan sitter fast vid de nedre revbenen och som om benen går ända upp till tunntarmen. Kroppens vridning stämmer inte heller, hon skulle omöjligt kunna vrida bäckenet och höftlederna bakåt på det viset utan att knäcka ryggraden. Krukan är dessutom placerad på det ställe där lårbenshuvudet skulle bukta ut, vilket gör det högst otroligt att krukan skulle stå kvar. Jag förstår att bilden ska vara fantasifull, och då är det inte alltid viktigt med rätt proportioner, men det kan ju vara bra att ha koll på dem ialla fall :) I övrigt gillar jag färgskalan du använt dig av och känslan runt hår och ansikte.

Välkommen hit, förresten!

Dollis
0

Tack så mycket!

Och tack för kritiken.Glad

Zabbio
0

Fantasifull bild :)

Kanske skulle kvinnan vara mer framträdande.. eller så skulle någonting göra så att krukan inte verkar flyga i mitten av duken ungefär på första ögonkasdtet, om kvinnan ska vara lite halvt dold :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

SweGizmo
0

gillar plantan:)

Min blogg: SweGizmo.se

Siberit
0

Tycker den var cool och älskar plantan Skrattande

Ayena
0

Hon verkar vara lite hoptryckt i kroppen och det blir lite fel i kroppsställningen som # 1 skriver.

Annars så gillar jag ansiktet och din penseldragning.

Vad gäller krukan så lägg gärna en skugga lite mera så att du förankrar med kroppen. Gör inte så stor skillnad på kropp och kruka.

En spännande effekt skulle kanske kunna vara att låta kruka och kropp "flyta ihop". En tanke bara.