Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-djur
Läst 1965 ggr
Eija
0

Oj va duktiga ni är....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har suttit här inne o tittat i flera timmar, sida upp o sida ner på alla era vackra teckningar o målningar….Jisses va många duktiga konstnärer det finns egentligen i detta avlånga land….

Jag blir alldeles mållös….va härligt….

Av en slump så börja jag bara att skrolla på alla sajter och så hitta jag denna…..är ju själv väldigt intresserad av just att teckan o måla….har aldrig gått någon utbildning, utan är självlärd….men det är en sån skön o lugn känsla att få skapa något när just den andan infaller….

Det var verkligen trevligt att få kika här en stund, och jag skall allt göra det mera, för nu hann jag inte gå igenom allt…..I Love It….

Måste ju krypa i säng nu, men tack för alla dessa vackra tavlor som ni har gjort till åskådande….

Här är ett litet smakprov på en beställning som jag fick denna månad….men det är ju långt ifrån vad en del av er kan här, men jag är nöjd till en viss del, kan inte få det bättre….och huvudsaken är ju att den som skall ha tavlan är nöjd….

Vänligen

Eija

raggydoll
0

Hej och välkommen!! Jättekul att du hittade hit :) Jag tycker det är så roligt att få se olika sorters konst och tekniker. Har du hållit på länge med konstbeställningar?

Jag håller inte med dig om att du inte kan få teckningen att bli bättre, jag tror definitivt att du kommer att fortsätta utvecklas ju mer du övar. Det är i princip omöjligt att stå stilla eller gå bakåt i utvecklingen om man tränar flitigt :)

JossefinD
0

Välkommen ! :)

Mimmie94
0

välkommen :)

Ayena
0

Hej och väkommen Glad

Trevligt att se dig här!

Eija
0

#1. Tack "raggydoll", snällt av dig att säga så…självklart så ser man ju att man utvecklas ju mer man håller på, det går liksom lättare o fortare….jag hör till den snabba sorten…har svårt med att hålla på för länge…och det gäller i allt…det skall fort göras klart, så man ser resultatet…

Och det kan ju vara en nackdel när det gäller konst….för som vissa här inne säger, så stämmer det ypperligt, att man liksom ser projektet med nya ögon efter några dagar och kan gå in o ändra….

Det var för just detta som jag har svårt med att arbeta med olja, det torkar ju aldrig….hi, hi, hi…..

Konstbeställningar har jag haft av o till ända sen min tidiga ungdom…fast mest har jag nog målat eller ritat tavlor och gett bort som precenter…tyvärr så tog man ju inte kort på dom tavlorna på den tiden, för det hade varit kula att ha kvar bilder av dom…man glömmer ju så fort vad man har gjort egentligen…

#2 och #3…tack så mycket…Glad

#4 Hej Ayena….förstod nästan att jag skulle hitta dig här, för självklart skall du vara det,  du är ju så himla duktig på just att teckna porträtt…..och tack för välkomnandet….

Zabbio
0

Välmommen hit! :)

#5 Jag tillhör också de som inte kan vänta utan vill måla klart när jag håller på.. äve med oljan så mälar jag allt i ett svep.. :3

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Eija
0

#6, Tack!

Aha, så du är likadan, ja det är inte lätt inte….men hur i bubblan kan du måla klart så fort när det är olja, för när det blir fel måste man väl vänta tills det har torkat innan man kan måla över och fortsätta….eller……Tungan uteär jag helt ute o cyklar…Obestämd.men jag har som sagt var aldrig lärt mig annat än på egen  hand, och detta har för mig varit ett problem…så, olja för mig har fått vara efter några få målningar….

SweGizmo
0

jag gillar den till vänster:)

Min blogg: SweGizmo.se

Ayena
0

# 7 - Man kan ju skrapa/torka bort det felaktiga och måla över med ny färg.

Zabbio
0

#7 Har också lärt mig på egen hand :P

Enkelt! Jag gör aldrig fel! :D Nä, skojar bara, men jag blandar ut, smetar, målar över osv tills jag är nöjd.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Ayena
0

Fast ibland måste man ju låta färgen torka om man målar med tekniken lager på lager om man inte vill att färgerna ska blanda sig.

raggydoll
0

#11 Hur lång tid tar det ungefär för ett lager av oljefärg att torka? Jag har bara jobbat lite med acryl när jag var yngre, och sedan dess kol och grafit.

Ayena
0

# 12 - Det beror på hur tjockt lagret är och om det är ren färg eller utspätt med något medium. Men om vi utgår från att det är ren färg och inte arbetar ut den så kan det ta upp till en vecka.

Numera så finns det bra medium som man kan blanda färgen med och som samtidigt gör den snabbtorkad. Något som heter "Liquin", som är dyrt och inte alls nyttigt att inandas. Men det är väldigt bra att använda.

raggydoll
0

#13 Intressant! Tack för informationen :) Vem vet, någon dag kanske jag blir lite äventyrlig och ger mig på de tunga artillerierna ;)

Ayena
0

# 14 - Livet är ett äventyr Flört