Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1790 ggr
CaptainBunchie
1

Kritik · Schäfer (långhårig)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

fixade denna lilla bild på typ 10 minuter. Mellansvåratt göra. Väldigt nöjd blev jag i alla fall. :) Hunden som jag målat av heter Blossa och är min egen. xD <3

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Flirr
0

Jag tycker den är mycket fin men tungan ser lite skum ut, som om den inte riktigt passar ihop med resten av hunden.

AnneN
0

Håller med, bilden hade vart super snygg om du skippat tungan

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

idisen95
0

allt var jättefintr men tungan… nja

SweGizmo
0

snygg:) bara tungan som är lite skum. lite mer skuggor kanske?

Min blogg: SweGizmo.se

CaptainBunchie
0

Ja, tungan var lite konstig nu när jag tänkte efter, tack :)

_

raggydoll
0

Håller med de andra om kritiken. Se det som en lärdom bara så blir det toppen ska du se :)

[Torrboll]
0

Håller med alla andra, otroligt fin bild om du skulle skippat tunganGlad

Zabbio
1

Hm.. snyggt (utom tungan), men har du inte bara använt smetverktyget i photoshop på en utklippt bild av en hund?

Har själv gjort så och det ser faktiskt ut som samma teknik  :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

CaptainBunchie
0

#8 - Ja, det blir lättare på så vis :)

_

Zabbio
0

Men då är det ingen teckning, utan en fotomanipulation, om man ska vara noga :)

raggydoll
0

#10 Jag anser att reglerna för vad som är teckningar och vad som inte är teckningar bör vara tydligare på detta forum. Fotografier och fotomanipulationer bör ju knappast ha något på just detta forum att göra. Det måste finnas lämpligare ställen för sådana saker. Det har varit en del diskussioner och oklarheter tidigare också, speciellt vid tävlingar. Kanske skulle det inte vara så dumt med en tråd som klargör vad som hör hit och vad som inte gör det? (Om det redan finns en sådan tråd så ber jag om ursäkt, kan hända att jag bara missat det i så fall :)

Zabbio
0

#11 Skulle kunna skriva en sådan nån gång i dagarna.

Jag har inget emot tecknings-lika fotomanipulationer, eller fotomanipulationer där iaf en del är ditritat, men jag vill att det ska vara tydligt om det är en fotomanipulation eller en teckning. Helst vill jag också veta om en bild är helt och hållet övermålad på ett foto (dvs foto som bas, sen har man målat ovanpå fotot, och då inte bara lite snabba hjälplinjer utan menar nu hela bilden m.m.)

Andra fotomanipulationer som inte har något med teckning att gölra undanbedes, tex collage, att bara ändra Kontrast osv där det varken liknar en teckning eller har något ditmålat. Sån't passar bättre på bildredigering.ifokus.