Teckning iFokus

Teckning

Etikett: övrigt
Läst 1279 ggr
Fyzaliz
0

WIP - Falsterbo Show Horse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har bestämt mig för att delta i Polluxklubbens tävling "Rita en Falsterbo Show Horse". Alla teckningarna ska sitta uppe på dresyyrläktaren under hela Falsterbo Horse Show och vinnaren ska röstas fram :) Detta är i alla fall mitt bidrag så som det ser ut nu, efter 40 minuter. Gör på ett lite annorlunda sätt än jag brukar, den ska skuggas med blyerts sen. Kommentarer?

Zabbio
0

Bra början :)

Lite kritik: Frambenet, speciellt hitersta, är lite långt, och kolla hur öron, ögon och ganasch ligger i föhållande till varandra på hästens huvud. :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Torrboll]
0

Jag tycker det ser ut som en bra grund, ska man klaga på något är det isåfall frambenen(som Zabbio nämner här ovan) och kanske att huvudet skulle vara lite lite större. Annars, en väldigt fin teckning så här långt! =)

SweGizmo
0

vart är svansen??

Min blogg: SweGizmo.se

Fyzaliz
0

Tack! Jo, nu när jag tittar på det så är frambenen, eller åtminstone det högra, för långt, och huvudet behöver också rättas till. Får väl sätta mig ner och fortsätta på den, fast om jag känner mig rätt kommer den inte bli färdig innan tävlingstiden är ute xD

#3 Den har jag inte kommit till ännu ;)