Teckning iFokus

Teckning

Etikettövrigt
Läst 2646 ggr
Zabbio
0

Enhörning WIP

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska försöka hinna vara med i en tävling innan jag åker :P Temat är att rita en enhörning, klassisk (hästhuvud, getskägg, lejonsvans, klövar) och detta är mitt bidrag hittils :)

Ska skugga färdigt, lägga in ljusdagrar och pilla lite..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

SweGizmo
0

inget horn??

Min blogg: SweGizmo.se

Zabbio
0

Kolla på den stora bilden så ser du att det är ditskissat :P

Casiopeia
0

Det blir säkert bra! Fast i mitt huvud ser en klassisk enhörning inte ut som en häst alls, mer en liten tunn hjort/getliknande varelse med man. Som den brukade skildras på medeltiden: typ så här..

eller så här…

Jag hade kanske gjort den lite spädare och mer elegant, men tolkningen är fri :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Zabbio
0

Jag har följt beskrivbningen på tävlingssidan ;)

Migoff
0

Vilken sida är det?

Zabbio
0

Moonwing
0

Verkligen snygg!-nästan erotiskt provocerande,snyggt-kunde bli ännu mer maskulint,-"Guda/Demonlikt"….mycket starkt!,

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

Zabbio
0

Tack :)

Rozzy
0

Bra  ljusatt den ser så kraftfull ut

Callisto
0

Otroligt snygg!