Achilles-kritik?
Jag har kommit in i en liten Troja-period nu och plötsligt fick jag lust att rita lite, så jag tog tillfället i akt och passade på innan lusten rann ur mig. Nu skulle jag vilja ha lite konstruktiv kritik så att jag kan utveckla och ändra innan den blir helt färdig (jag stirrar mig lätt blind så det vore bra med några extra ögon ;P). Jag har rustningen kvar och så ska jag ändra ögat till höger lite. Kolla gärna ansiktsdragen, om nåt ser skevt ut/udda/konstigt osv. :) Bilden skiljer sig på många sätt från orginalet, men eftersom det bara var för lustens skull så orkar jag inte bry mig om att håret är för kort osv i jämförelse med fotot. ;) Detta är då Achilles (Brad Pitt) från Troja (Troy). Please leave some comments!! :D
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Snyggt…pannan är lite konstigt skuggad kanske..men den är jättefin! Önskar jag kunde..
har lust att testa om jag kan göra porträtt så att det liknar ..
U R us
Tack :D Jag ska lägga mer skuggor, "linjen" i pannan är en markering för vart solljuset ska sluta/börja. :P
//Emma
*putt*
//Emma

Jätte fint!
snyggt, du får visa när det är klart sen.
Min blogg: SweGizmo.se
#4-5 Tack :) Jo, jag lägger in sen igen. :)
//Emma
vacker.
Ett bra tips är att kisa med blicken och våga lägga i lite mer skugga på vänstersidan.
Du är mycket skärpt!
#7 ojoj, tack :D Jo, det är mitt största problem. Jag är så feg när det gäller att skugga med mycket mörkt xD Jag har bara kassa sudd, men jag måste lära mig och det kan ju vara ganska bra att börja nu då kanske. ^^
//Emma
detkommer du klara
gör upp ett litet svartvit register och sen kan du planera in dt i din bild.

jag fick lära mej en kul grej för många år sedan som kanske kan hjälpa dej….
vänd teckningen upp o ner…. till 90 % så ser man med en gång vad som e fel när den e upp o ner….
ibland händer det att jag ritar upp o ner när det är halvfärdigt… om inte annat för att det är kul 

Skitfin, men kläderna skulle behöva bli lite mer "intressanta" :P
#11 de har jag ju bara skissat upp, så det är nog en bit kvar med dem ja. ^^
//Emma

#12 Okej ;P