Teckning iFokus

Teckning

Etikettövrigt
Läst 1604 ggr
[PACMANPOWER]
0

WIP hjälp..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har skissat fram det här än så länge, men har lite problem att fortsätta :/ Har väldigt svårt med att göra ett till öga och vet inte riktigt hur jag ska fortsätta..

någon som har nåt tips? (:

Hopoksia
0

Du är på god väg :-)

Gör hela irisen större så att den täcker. Du ska också göra pupillen exakt i mitten. Jobba gärna lite med själva irisen så att den blir lite färglagd. Förslagsvis så jobbar du med pennan utifrån pupill till irisens kant.

Rozzy
0

det är bra, men håller med ovanstående.

Det skulle vara kul att se ett helt ansikte, du verkar så duktig.

raggydoll
0

Jag skulle råda dig att planera din teckning innan du börjar. Mät ut vart du vill ha ögonen och markera på pappret vart de ska hamna. (Gör en klassisk ansiktsskiss med de proportioner man lärde sig i skolan). Om man planerar så slipper man råka ut för att pappret inte räcker till eller att det blir alldeles tillknöcklat på grund av att man suddat för mycket. Jag tycker ögat och ögonbrynet ser fint ut, det du ska tänka på är dock att få både pupill och iris helt runda (just nu är de snarare ovala, vilket de inte skulle vara om man ser på ögat rakt framifrån). Dessutom behöver pupillen alltid vara i mitten av irisen, nu är den för långt åt vänster.

[PACMANPOWER]
0

tack så mycket alla :)

Jappeloup
0

eftersom att resten här gett så bra tips så kan ju jag säga vilken fin teckning, utan att stora träden ;) verkligen jättefin :)

[PACMANPOWER]
0

Tack så jättemycket! :D