Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-djur
Läst 2177 ggr
Zabbio
2008-10-13 03:34
0

vagnshäst

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Camomilla
2008-10-13 10:30
0

Men skillsade människa :O Hur snygg som helst! Glad

Zabbio
2008-10-13 15:02
0

Tack! ^^

Har som vanligt börjat hitta 10 0000 fel och gillar den inte alls längre..XD

Nordqvist
2008-10-13 16:40
0

Hjälp vad fint!

emmf
2008-10-13 19:16
0

Jag hittar inga fel och jag har INTE dålig syn!

Förutom att jag skulle vilja ha "skummet" lite ljusare, ungf. lika ljust som bläsen :)
Men den är otroligt underbarligt härligt BÄST!

Zabbio
2008-10-14 05:11
0

Hade skummet ljusare innan men det såg inte klokt ut.. :P

tack, tack.. x)

Musiken
2008-10-14 15:29
0

Jag tycker att du ska gora lite skarpare bilder. Som det ar nu har de valdigt mycket detaljer i form av skuggor (hur manga muskler kan en hast ha egentligen?) och liknande, men aldrig nagon skarpa.. De ar alla valdigt mjuka, och det kanns som att du endast ritar for att visa att du ar relativt duktig pa att se hur ljus faller (aven om du missat pa nagra stallen, samt tilldelat hastan lite val manga muskler eller andra "utstickande" saker). Vart ar detaljerna som inte har med ljus att gora? Vart ar haren, vart ar detaljerna pa kedjan och tofsarna? Ar nitarna trekantiga, runda eller fyrkantiga? Just nu ar de bara ett objekt ljus faller pa.

Du ar sapass duktig och saker pa vad du gor, och far hela tiden massa kommentarer om hur bra du ar, men forsok att utvecklas istallet for att sta och stampa pa samma stalle hela tiden. Kanske prova att tecka en manniska eller ett Stilleben ocksa for att lara dig hur ljus faller pa andra objekt an hastar?

Kattapult
2008-10-14 20:47
0

Riktigt snygg! Tyvärr mörk på min skärm :(

Zabbio
2008-10-15 00:18
0

#6 Tack för kritiken, även om allt ''wow'' är jättetrevligt och nödvändigt för mitt ego så är konstruktiv kritik och råd också välkommet :)

Jo, jag älskar att leka med ljus.. det gör det hela roligare :P Bilder är ljus.. ljus är det som ger saker deras utseende..ljus är allt i bilder.. på sätt och vis.

Vet inte riktigt vad du menar med skärpan? På min dator ser det skarpt ut? Just denna har sina suddiga ställen, men tycker att där juset faller (ansiktet) är den väl skarp? Och i allmänhet är väl mina bilder inte suddiga?

är inte helt nöjd med metallen, eller huvudlaget. Blev inte bättre av att den blev skum så fort jag sparade (PS glömde att man kan vilja spara i JPEG) Att teckna huvudlaget är faktiskt ett försök att rita annat än hästar; jag målar nästan aldrig huvudlag, just för att jag inte är bra på det , det blir klumpigt, suddigt och ser inklistrat ut. :P

Pälsen på ett hästhuvud syns inte i den storleken/på det avståndet…

Mycket av det du uppfattar som ''utstickande saker'' kan vara försök att få fram lite Textur (päls tex, eftersom man inte kan se enskilda hårstrån där) och hästar har ofta mycket detaljer i ansiktet..

Problemet är att när jag försöker göra annat än ljus, och ändå få något bra, så blir det bara en detaljbild,, jag tapparintresset eller så slutar det med att detaljerna är jättebra, men proportionerna blev helt fel (trots genomarbetad grundskiss..) som detta ögat tex.. et är ju detaljerat med hårstrån etc.. men blir aldrig mer än bara ett öga..

(ser inte heller bra ut i kanten på nedre ögonlocket, tex)

Men visst.. ska se om jag kan göra nåt annat än en häst och skippa ljuset…lite…

http://www.elftown.com/stuff/milkywhiteeye.jpg

Zabbio
2008-10-15 05:10
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var det typ detta jag skulle öva på?

Meh.. får inte håret att passa ihop med ansiktet.. men där är hår iaf..

Musiken
2008-10-15 15:47
0

Haha ja precis! Lite skarpa detaljer osv :)

Beea
2008-10-15 22:19
0

Helt fantastiskt hästbild! Du är ju hur duktig som helst! :D

Equipage
2008-10-16 18:32
0

Jag gillar den väldigt mycket, bakgrunden passar väl in. Håller med om att den är lite suddig, och på vissa ställen blir det för mycket. Annars tycker jag att det passar in i bilden och jag har inga problem med det. Den stora grejjen som jag har att klaga på är att skugglappen ser avklippt ut..

Denna kommentar har tagits bort.
[Sniff]
2009-04-26 15:13
0

Jag kan inte se bilden:/

Zabbio
2009-04-27 01:19
0

#14 Det har tillkommit ett fel :)

Klicka på den, och ta bort den sista biten av URLadressen i adressfältet. ?jpg=y ska bort. Klicka enter sen så syns den :)

[Buppie]
2009-04-27 21:36
0

Helt fantastisk!!!

raggydoll
2009-04-27 23:03
0

#9 För mig får du gärna rita hästar om du vill, men varför inte bryta av med att göra en häst i grafit, akryl eller olja? Kan vara kul som omväxling, det är så mycket digitala teckningar för tillfället här på forumet.

Zabbio
2009-04-27 23:51
0

#17 Varför inte göa som det passar mig och fortsätta digitalt?

Jag målar i olja ibland med, men dels är det dyrt, dels är det kladdigt, jag kan inte sitta och göra det på natten när jag är vaken (pga ljuset) m.m. och så trivs jag helt enkelt inte lika bra med olja eller traditioella material.. hittar du en målarduk med inbyggt internet så säg till.

[Sniff]
2009-04-28 20:26
0

#15 Nu funkar det;) Snygg^^

Zabbio
2009-04-29 14:58
0

Tack :)

Moalinn
2009-06-27 15:33
0

Omg :O .. Den är ju underbaaaaar :D <3
Jag som tyckte att jag målade fina hästar! Men det tycker jag inte längre när jag ser dina underbara bilder ;'O<3

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto