Hårig andalusier
Tyvärr är det här väldigt vanligt vilket stall man än kommer till, men det är däremot inte så vanligt inom konsten.. Hur som hellst så blev det en stackars häst som ni ser. Jag vet att öronen blev små och slarviga, det är något att träna på:P Självklart hittar man själv massa fel på bilden men nu så är det ni och inte jag som ska kritisera ;)
/Det är svårt att få rätt vitbalans på datorn, alla har ju i stort sett olika. Om ni ser att det är päls över hela hästen så är det rätt i alla fall:P
Hur kommer det sig att bilden öppnar sig i en ny flik ibland och ett fint ifokus-popup ibland?

Kritik: Bredare hals, underkäken lite större, mungipan längre upp och ögat lite mer nedvinklat näsborrarna närmare själva munnen.
Men skuggningen är väldigt fin, även om det ser lite urblekt ut (mer Kontraster skulle vara fint) och tränset är bra tecknat :)
Sorry om jag kritserade för hårt 
Haha, ingen fara. Jag är ju här för att lära mig (; Jag ska försöka komma ihåg allt nästa gång. Tränset var faktiskt det jag blev minst nöjd med efter öronen, men alla har väl olika uppfattningar:P Jag kämpade väldigt mycket med Kontraster, jag har alltid varit rädd för att ta i men det blir bättre och bättre(; Det var bra att du skrev det annars skulle jag nog ha stannat på den här nivån ett tag till också (A)
Har som hellst; tack så mycket för konstruktiv kritik.
Tycker det var en väldigt fin bild i det stora hela, menn håller med #1. Men först när jag såg bilden tänkte jag inte alls på det :)
Har svårt att se den alls, men så är min skärm rätt ljus :)
Gillar skuggningen, öronen är lite små och stea och så har jag svårt för pessoa-liknande bett xP Men som sagt skugningen är finfin och gillar form och utryck :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Svårt för? På vilket sätt menar du?:P
Tack båda två för att ni tog er tid
#6 Pessoabett är det värsta bett jag vet IRL (har inget emot stångbett osv dock), så det smittar av sig på tecknade bilder :P Å andra sidan är jag knappast känd för att rita trevliga, snälla och milda bett heller, och uttrycket på hästen kräver nästan ett skarpt bett :P
Jag känner samma som du, det var ju just därför jag valde att sätta tyglarna så långt ner. (; Grejjen med bilden skulle vara någon som sliter hästen i munnen med ett skarpare bett och hästen som har så ont att den inte kan stänga munnen.
Haha, nej jag tycker inte bettet på din drake i fantasy-tävlingen ser så trevligt ut ;P
Då passar det utmärkt :P Kryper i skinnet..:P
heh, jag älskar att designa hemsa träns och bett - så länge de inte kan användas i verkligheten:P
hehe, ja tänkte just på att (jag såg idag) du designar utrustning. Eller var det någon annan?? hmm.. :P Jag hoppas hur som hellst att du har ett annat tankesätt då (;
Hittade en superbild som jag tänkte utgå från med liknande motiv och samma känsla. Det var när jag kollade på den som jag såg alla fel med den här ^^, Anyway, jag tänkte vara så amitiös och göra den på A3 men har inget hemma just nu så jag antar att det får vänta
Självklart:P
Ah, jo. Det brukar bli så:P

Öronen är väldigt små… Mitt tips är att titta på en bild på en häst när du tecknar, här är en som liknar din bild: http://www.gudrunwalla.se/_galleri/1/20
Jag tyckte också att öronen var för små som #12 :P Men annars…. den var helt underbar :) Liksom shit pomfrites :P Megafin <3
Ni måste läsa första inlägget:P Jag konstaterade redan när jag höll på med den att öronen blev små och att jag inte skulle kunna fixa det heller utan bild (jag brukar kolla på bilder men just den här gjorde jag framför TVn för att lära mig ta eget initiativ och använda fantasin) så jag gjorde då öronen slarvigt och försökte fixa resten av hästen.
#12 länken var väldigt bra. Det var nästan exakt så som jag hade bilden i huvudet :O Scaary ^^,
Tacktack hur som hellst(;

Sorry , jag såg inte att du skrivit det i första inlägget.
Det bästa brukar helt klart vara att teckan av det man ser, speciellt så här i början.
Hjärnan är väldigt duktig på att förvränga saker.
En annan sak du kan tänka på är att öronen inte sitter uppe på huvudet utan på sidan av huvudet, det är bara den övre delen som sticker upp ovanför huvudet.
Tack för tipset, det kommer hjälpa väldigt mycket i framtiden. Jag antar att det är därför jag alltid har såna problem med att få till öronen även fast jag tycker att jag hittat formen.
Kan du skriva den här meningen igen.. Jag förstår ingenting hur mycket jag än tänker
:
"Det bästa brukar helt klart vara att teckan av det man ser, speciellt så här i början."
Heh läste första inlägget men glömde nog vad du skrev :P Men aja, lyssna inte på mig .. DIN HÄST E JÄTTEFIN :D <333 Men som du redan vet så är det ju bra o träna på öronen… så nästa gång…. kommer din häst blir dunderfin :) <3
Jättefin! liite små öron kanske men ändå jättefin! (:

Tror 15# menar "Teckna" å inte "teckan"
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Älskar din häst, men små detaljer är ju klart fel :P För det första är det, precis som alla inkl. du har på pekat, öronen som är pyttesmå, och sen ser det ut som att "öppningen" ner i örat är bakåt och inte framåt… Sen är tyglarna bredare än remmarna på själva tränset, jag tycker att det borde varit tvärtom.
den var jätte fin, synd att den inte syns helt bra.
Min blogg: SweGizmo.se
jag tycker den va yper vacker men bettet va kanske lite långt ner olite små näsborrar (o som du sa lite små öron)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Jag har inte mycket att komma med, vill bara säga att jag uppskattar att det är så många som kritiserat - jag ser ju själv allt som är fel nu :)
Det ända jag har att säga är att det var meningen att örat skulle vara riktat bakåt, men jag tror att pga örats form i övrigt så ser det nog bara konstigt ut. Annars - tack igen! (;