En presentation från mig till dig...
Hej där!
Jag är egentligen utbildad programmerare, men jag vägrar tydligen vara bara en sak, för jag tecknar och skriver minst lika mycket som jag kodar. Det bara blir så!
Har gått på Serieskolan i Malmö, och hade egentligen gärna jobbat som illustratör eller serietecknare, men jag orkar inte med marknadsföringssidan, så nu är det bara en hobby som jag då och då kan lyckas få in några hundra på om jag har tur. Läste även så många bildkurser jag bara kunde när jag gick på high school i USA ett år.
Främst fokuserar jag på antropomorfa djur, dvs så kallade "furries", men jag tecknade även en webbserie med till största delen mer eller mindre mänskliga karaktärer som det är meningen ska starta på nytt till årsskiftet. Favoritmedium är Copic markers med penselspets, vilka man kan åstadkomma en hel del intressanta saker med. Annars blir det en hel del byten med folk, och jag är medlem i en community där medlemmarna varje månad får i uppdrag att rita en karaktär tillhörande någon av de andra medlemmarna, vilket är oerhört givande (tycker då jag iallafall :P).
Min konst laddar jag i huvudsak upp på ett galleri som heter VCL, men även på min egen hemsida eller vad annat som nu kan tänkas passa för bilden ifråga. Fick 2006 en serie med titeln "Backyardia's Dragon" publicerad i den amerikanska tidningen Furrlough.
Vet inte riktigt om jag borde säga något mer… Om det är något särskilt någon vill se exempel på kan ni väl säga till?
Hej kul att höra din berättelse, jag jobbar med konsten på heltid innom många rum.
Mina elever detta läsår har satsat mycket på serier/manga en tjej har sökt in till Malmö. Det vore kul ett se några av dina favoritkaraktärer du jobbar med nu.
Välkommen hit!
Har du någon länk som visar dina verk, nu blev jag ju riktigt nyfiken
.
Själv tecknar jag i blyerts och målar i olja.
#1 Ojoj, då får jag sätta mig och bli klar med något! ;) Jag har i sanningens namn mest klottrat på sistone, har varit lite mycket. Men jag har två karaktärer som jag är jätteförtjust i som jag gärna kladdar ihop bilder på, hade tänkt göra det iallafall.
#2 http://www.snowfox.se/galleri.html har lite bilder som jag lade dit när jag skapade min hemsida, men det börjar bli gammalt och jag borde orka mig för att byta ut dem… Och göra om PDF-en, för det var ett Serieskolan-projekt som jag kom ihåg typ fem dagar innan inlämning och fick jobba som en gnu för att bli färdig med i tid. (Textning TAR SÅN TID, usch!)
http://www.erigineea.com/personal/mrcaex/artwork.html#by har en del nyare bilder; de är från utbytena jag nämnde i min presentation.