Måla av-tävling
Förlåt för den fantasilösa titeln men det här ska alltså vara en slags måla av tävling :)
Den går ut på att man ska måla av motivet på bilden och man får använda vilka material man vill och rita hur man vill, även på datorn och i svartvitt. Syftet med tävlingen är egentligen inte att vinna utan att se hur andra personer ritar samma motiv och kanske till och med lära sig något av det också.
Någon gång runt den 21 Juni kommer jag välja ut en av teckningarna som jag gillar och konstnären får lägga upp en ny bild att rita av. Det kan hända att jag inte är hemma den 21:a så då blir slutdatumet förskjutet lite.
Lycka till och hoppas ni gillar min tävling :)

Oj vad rolig idé :) Ska se om jag hinner vara med ;)
Kul, jag vill absolut vara med!
U R us
Verkar kul! :) Trevligt att se initiativ från medlemmar!
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag undrar om bilden måste vara exakt lik? Om man får ta bort eller lägga till?
U R us

Nej exakt lik måste den inte vara, huvudsaken är väl att du får med blomman i mitten och inte ändrar för mycket på den. Det behöver kanske inte vara exakt samma antal kronblad men den ska vara lik blomman på bilden. Vad gäller bakgrunden så borde jag kanske ha skrivit att det är ganska fritt med den, de där andra blommorna som är med där behöver inte finnas med på teckningen och marken behöver inte vara så noga (kanske lite gröna löv, lite gräs eller liknande). Man kan också få lägga till smådetaljer på bakgrunden som inte finns på bilden.
Blomman är alltså i fokus så fokusera på att få den så lik blomman på bilden som möjligt. Lycka till igen!
Jag skulle också kunna vara med. Det blir olja på duk. Vet inte om jag ska göra en liten eller dra upp den i stort. Får fnula på detta, men jag lär nog hinna ändå.

Vad roligt :)
Jag gör en liten eftersom jag har ramar hemma till en liten. Kör igång i morgon!
Jag vill vara med!

Hehe, det blev kanske inte så mycket av den här tävlingen. Jag skjuter upp den lite till eftersom det lät som några hade teckningar på gång.
Jag skulle föredra att måla den. Jag målar i olja så det tar några dagar att få allting färdigt så om du vill hålla tävlingen lite till så är jag med. Blommor är alltid trevligt så här års ju :-)

Bra, avslutar den om tidigast en vecka isåfall.
Ja, jag måste ha en vecka på mig. Målningen blir färdig när den blir färdig och det vet man inte hur lång tid det tar. Jag ska spänna upp en duk ikväll och börja grunda i morgon.
Det var en jättebra idé och jag hoppas att fler hoppar på tåget!

Tack! Jag avslutar inte innan du är färdig
ok då kan nog jag med vara med…ordnar det i helgen
U R us
Jätteskoj! Det är ju ett trevligt initiativ :-)

Tack, roligt att du uppskattar det :)
Finns det fler som vill vara med?
jag är på G skulle gjort det i helgen men det var många folk härhemma….
U R us

Låter jätte kul :D ska börja nu :D

# 20 - Jättesöt!
Nu ska jag också försöka få till något. Håller just på att sy babytäcke, därför har måleriet fått stå undan. Men det är snart klart!
Ska försöka rita den i morgon;)
Jag tycker detta var ett bra initsiativ hoppas det är fler som blir inspirerade av detta, även om det inte är en häst.
Jag ska börja teckna med en gång, jag har en ide med den men det kommer att tas bort lite av bakgrunden men det fick jag ju, sen vill jag leka lite kladdigt med färgerna så du kommer få en annorlunda version.

Oj, jag som var orolig att ingen skulle gilla tävlingen :)
# 20 Vilken fin blomma! Kul att du är med
Skissade av kronbladen noga, skar ner centralkompositionen för denna målnings stilen hade blivit rörig med en massa bakgrund.
Lekte bara lite i corelpainter kladdiga oljefärger och en krita som kontur, jag tittade bara på orginalbilden när jag skissade av kronbladen…men jag ändrade lite på några där med.
Vill bara säga att jag gillar Mimmies bild en massa och röstar på henne….

Fin din med Rozzy. Vilket intressant och fint sätt att rita på, får ta och prova det någon gång.
tack, jag ville bara testa den stilen…och leka liteär ju körd på att få det så verkligt annars.

Vad jag blir avundsjuk Rozzy :)
Josefin
Medarbetare på Glamour I Fokus!

# 26 :O tack, glad jag blev nu ;D
gillade din väldigt mycket. Mitten partiet av blomman var hel läckert och att bakgrunden där uppe liksom flöt ihop gillade jag ^^,
# 32 - Härlig!!
#33 Tack!
U R us

#30 Mycket fin, det ser ju nästan ut som om den är ritad på duk och inte på datorn :)
#32 Vad söt! Kul att du hade en tanke med den också.
# 35 - Tack :-)
# 30 Det ser precis ut som om den var målad i olja ju! Jättefin!
U R us
# 37 - Jag ska ju göra en i olja också. Skulle tro att den kommer få ungefär detta utseende, fast man vet ju aldrig 
# 39- Så söt 

Tack :)
Tack, vad fina bider vi har det kommer nog bli svårt att välja för vår tävlingsledare.

#42 Jo det blir jättesvårt… Alla är ju så fina! :)

Om det inte är någon mer som ska vara med så avslutar jag tävlingen i morgon.
e det slut???

Nu är det visst övermorgon så jag får väl ta och välja en vinnare :)
Alla bilder var jättefina men efter mycket velande och vamlande så valde jag Rozzy till vinnare. Jättefin bild målad på ett snyggt sätt. Grattis Rozzy! Nu får du starta en tråd och lägga upp en ny bild vi kan rita av.
Stort grattis till Rozzy!
grattis
Grattis! ( vilken underbar ros!)
U R us
# 50 - Nu får gärna knycka den om du vill använda den som förlaga.
# 50 tackar!
U R us
Nämen vilken överraskning! Taaaack det var oväntat skulle bara in och kika på bidragen om det kommit in några fler.
Vilken underbar ros, nu har jag sammlat mig. Jag ska ju komma på en ny bild…

#47 Fin blomma! Tyvärr så var tävlingen redan slut.
Ska jag lägga upp nästa bild på denna tråden eler skapa en ny som jag kallar "Måla av tävling nr2" i så fall ?

Skapa en ny tråd
japp

Grattis! jätte fin :D